Made in Sweden...eller USA?

Det har varit lite snack den senaste tiden på diverse ställen om hur mycket man längtar efter helt nytt material från Agnes och jag behöver nog knappast säga att även jag är en av dem. Jag menar, hur grym platta Dance Love Pop än är så måste man ju komma ihåg att den faktiskt släpptes här i Sverige under hösten 2008, vilket gör att ens längtan efter nya låtar ligger på en ganska maffig nivå just nu. Visst har man fått ta del av underbara poppärlor som You Rain och Secret Love, men det är ändå inte riktigt samma sak. Ni förstår säkert vad jag menar.

Hur som helst, det finns något som jag har funderat ganska mycket på under de senaste veckorna och det är helt enkelt var man kan förvänta sig att Agnes nästa fullängdsalbum kommer att produceras och vem som kommer att stå som producent? Kommer det att ske här i Sverige tillsammans med Anders Hansson eller kommer hon istället att spela in hela rasket i USA ihop med någon stor och känd demonproducent? Enormt svårt för en lekman som jag att svara på såklart, men inget hindrar ju en från att spekulera lite grann.

Funderar man noggrant över de båda alternativen så hittar man ganska lätt positiva och negativa delar med bägge två, vilket i sig inte är någon vidare överraskning, men ändå. Blir det Sverige och Anders så ligger ju det positiva i det faktum att han och Agnes redan har jobbat ihop med Dance Love Pop, vilket därmed gör det lättare för dem bägge att knåpa ihop en ännu bättre uppföljare med ett sound som de båda känner till väldigt väl.

Blir det istället USA och en annan producent så kanske det tar lite längre tid att hitta ett passande sound med mera, men samtidigt kan det ju öppna ännu fler dörrar för Agnes på den amerikanska marknaden och det är ju aldrig fel, om man säger så. Speciellt med tanke på hur stort USA är som land. Ett annat val kan ju vara att Agnes och Anders jobbar tillsammans igen, men då i USA istället för Sverige, men personligen tycker jag inte att det alternativet låter särskilt rimligt.

Oavsett var nästa album kommer att produceras (och vem som kommer att stå för produktionen) så tror jag inte att vi kommer att få se en release förrän 2011 någon gång. Vissa kanske tycker att det är för lång väntetid, men man måste komma ihåg att Agnes schema för 2010 förmodligen ser ganska fullbokat ut. Okej, nu har ju inte jag hennes officiella schema här framför mig eller nåt (inte den inofficiella heller för den delen), men ska hon lansera Dance Love Pop i länder som USA, Japan m.fl. så kan man inte stressa sig fram. Tro mig, det skulle definitivt inte fungera.

Jag skulle göra i princip vad som helst för att få höra på lite nytt låtmaterial från Agnes just nu, men som läget är för närvarande så lär det nog dröja ett tag till tyvärr. Hur lång tid vet jag dock inte. Det kommer med all säkerhet att bli tufft, men man får försöka överleva ändå. Jag menar, man kan ju alltid fortsätta lyssna på You Rain och Secret Love, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Tommy

Intressanta tankar! Agnes har ju sagt flera gånger att hon tänker jobba med Anders på nästa platta, så han kommer nog vara involverad på något sätt. Min förhoppning är att Anders/Agnes/Sharon skriver låtar tillsammans med andra kända låtskrivare från Usa. Nu vill väl hundratals skriva låtar till Agnes :)

Själv hoppas jag på att plattan släpps sent 2010, men som du tror jag tyvärr på 2011. Hursomhelst borde det komma något/några nya spår iår allafall :)

Spännande tider!

2010-01-14 @ 10:02:28
URL: http://www.agnesworldwide.blogspot.com
Postat av: dantheagnesfan

You are ahead of me, Benny! I'm still trying to collect all the versions of DLP! But yes I agree that the Agnes/Anders/Sharon combination is such a winning formula that it would be such a shame not to use that route again.

Dan.

2010-01-15 @ 00:22:00
Postat av: Benny

Tommy: Tack! :)



Ja, Anders och Sharon lär nog vara involverade under arbetet med nästa skiva och det är nog ett mycket klokt beslut. Återstår dock att se om de blir ensamma eller om det dyker upp några andra låtskrivare också, framförallt då från USA. :)



2011 känns ju i nuläget en evighet bort, men som du säger, några nya låtar borde vi få under detta år i alla fall. :)



Dan: Hehe, I understand that there are quite a lot of them. ;)



Yeah, I really hope that they will stick with the same "mashup", so to speak. One or two big names from the US would be cool to see though. :)

2010-01-15 @ 00:56:11
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0