Topp 5 - "Stronger"

Har försökt att skriva den här topp 5-listan av Agnes andra album, Stronger, i ett par dagar nu, men har tyvärr inte kunnat logga in på blogg.se av någon knasig anledning. Jag har aldrig haft det problemet tidigare, men nog om det, för nu verkar det ju fungera i alla fall. Lika bra att jag sätter igång direkt. Varsågoda!

5 - I Believe In You

Kommer kanske som en överraskning för många, men för min del är detta en given låt på den här listan. Introt är grymt bra och hela låten känns enormt härlig på ett sätt som är lite svårt att förklara. En enormt underskattad låt, enligt mig.

4 - Love Is All Around

En upptempolåt som bjuder lyssnaren på ett grymt sväng, vilket är precis vad man behöver under vissa stunder. Kan inte säga att jag fastnade för den direkt, men den har utan tvekan växt under alla dessa år och nu i efterhand kan jag verkligen inte förstå varför de inte släppte den som singel. Kan någon förklara det för mig?

3 - Top of the World

Även denna låt borde ha släppts som singel, enligt mig. Jag menar, tänk er bara hur pass grym videon hade kunnat bli. Men nu är det som det är och jag kan ju trots allt glädjas åt det faktum att Top of the World är en av Agnes bästa låtar någonsin. Alltifrån soundet till texten är makalöst bra och även om det aldrig kommer att hända så tänker jag fortsätta hoppas på en video. Den förtjänar det.

2 - (What Do I Do With) All This Love

Det här är en väldigt fin ballad som betyder enormt mycket för mig, vilket jag också har skrivit om en hel del här i bloggen tidigare. Om ni inte vet vad jag pratar om så har det med min morfars död att göra och jag blir alltid lika emotionell när jag lyssnar på den. En av Agnes absolut bästa ballader, enligt min ringa mening.

1 - Champion

Trots att (What Do I Do With) All This Love är en helt underbar låt så kan den dock inte slå den allra största och bästa låten på hela albumet; Champion. Pianospelet är helt fantastiskt och tillsammans med Agnes underbart varma röst blir det en ren njutning att lyssna på, varje gång. Jag skulle kunna skriva enormt mycket mer om hur mycket jag älskar den här låten, men är det verkligen nödvändigt? Jag menar, är det inte bättre att lyssna på den istället? Det är i alla fall vad jag tänker göra nu.

Agnes andra album


Kommentarer
Postat av: Tommy

Håller verkliged med! I Believe In You är riktigt underskattad. Förstår fortfarande inte varför Champion inte gick bättre... Den förtjänade så mycket mer!

2010-02-16 @ 22:08:16
URL: http://www.agnesworldwide.blogspot.com
Postat av: dantheagnesfan

Yes I Believe in You is underrated. I also like "I Had a Feeling" What I don't understand is why "Kick Back Relax" was released as a single and not one of your choices.

2010-02-17 @ 01:09:28
Postat av: Benny

Tommy: Skönt att fler håller med mig om att I Believe In You är en grovt underskattad låt. Alltså, den är ju så grymt bra. :)



Angående Champion så förstår jag inte heller varför den inte gick bättre än den gjorde. Som du säger Tommy så förtjänade den enormt mycket mer.

2010-02-17 @ 01:15:37
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Benny

Dan: Yeah, and I also like I Had A Feeling quite a bit.



Regarding your question about Kick Back Relax, I wish I had an answer, but I don´t. Personally, I like Kick Back Relax, but as my list above shows, there are many other songs on the album that I like much more.

2010-02-17 @ 01:26:16
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0