Andra singeln i England - I Need You Now

För någon dag sedan fick man reda på vilken låt som skulle släppas som efterföljaren till hyperhiten Release Me i England och det blev ingen mindre än balladen I Need You Now från Agnes senaste album, Dance Love Pop. Enligt Scandipop så är den tänkt att släppas i mitten av november någon gång. När jag först fick reda på detta så blev ganska rejält förbannad på det engelska skivbolaget, då det absolut inte var något som jag var beredd på. Här hade man förväntat sig ännu en fartfylld låt och så blev det en ballad istället, vilket jag blev enormt besviken över. Jag menar, vore inte Big Blue Wall ett betydligt bättre val om det var en grym ballad de ville åt? Inget ont mot I Need You Now dock, då det är en riktigt fin låt, men Big Blue Wall står flera klasser högre, enligt mig.

Men trots att jag fortfarande känner mig lite besviken över singelvalet, så försöker jag trots allt se positivt på det hela. Det är t.ex. sagt att I Need You Now ska få sig en liten remake innan den släpps i England och vem vet, den kanske är ännu bättre än originalet? Det där är dock enormt svårt att spekulera kring för närvarande i och med att man inte har hört den, men jag skulle ljuga om jag sa att jag trots allt inte känner mig exhalterad kring det hela, för det gör jag. Dessutom kommer det ju en medföljande musikvideo som självklart ska bli grymt spännande att se.

Något som jag reagerade starkt över när jag först fick reda på nyheten var ju det sena releasedatumet, men jag kan ärligt säga att jag nu börjar acceptera även det. Visst är det fortfarande väldigt sent, men man måste ju tänka på att det är mycket som ligger bakom beslutet (såsom det faktum att Agnes är väldigt upptagen fram till dess med PR-jobb i diverse andra europeiska länder och självklart USA) och att det engelska skivbolaget inte gör det enbart för att vara elaka eller dylikt.

Det tog ett tag för mig att inse att det faktiskt inte är så illa med ett singelsläpp av I Need You Now (som dessutom ryktas att släppas som singel även här i Sverige), men vad tusan, bättre sent än aldrig, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket bra skrivet! Skönt med någon som sprider lite hopp kring Agnes och hennes release i England.

Känns som att alla bara är negativa just nu...

2009-09-06 @ 09:37:13
Postat av: Benny

Anonym: Tack så mycket! :) Jo, jag vet vad du menar, men vi får hoppas att fler och fler blir allt mer positiva ju närmare releasen vi kommer.

2009-09-06 @ 10:46:31
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0