Mina intryck av I Need You Now (UK-remixen)

För någon dag sedan så fick jag möjligheten att lyssna på den nya versionen av I Need You Now, som bekant ska släppas som singel i England i mitten av november. Jag vet inte vilka slags förväntningar jag hade innan, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av hur den lät. Även om sjäva grunden i låten fortfarande är ganska lugn, vilket i mina ögon bara är bra, så har tempot i musiken ökat avsevärt och jag gillar det verkligen. Nog för att jag gillar originalet också, men som det ser ut just nu så måste jag nog säga att jag föredrar remixen.

Något som jag dock inte gillar med den nya versionen är längden och med det menar jag att den är en aning för kort. Där originalet klockar in på ungefär 3:46 så är remixen "bara" drygt tre minuter, vilket jag tycker är lite snålt. Men bortsett från denna lilla bagatell så är remixen väldigt bra och jag ser fram emot att få se musikvideon när den har premiär. Något exakt datum känner jag inte till, men jag förmodar att det blir i samband med releasen av själva låten. Det brukar ju vara så.

Som jag har skrivit tidigare så var jag i början enormt skeptisk till hela det här upplägget med att släppa I Need You Now som andra singel i England och jag var också väldigt osäker på hur pass stor hit den skulle kunna bli. Läget har förändrats ganska radikalt sedan dess och just nu känner jag bara en enorm glädje inom mig. Hur pass stor hit den kommer att bli England är väldigt svårt att sia om, men hyfsat stor gissar jag på. Kanske inte lika stor som monsterhiten Release Me, men ändå.

En riktigt spännande höst/vinter väntar för Agnes del, men också för oss fans. Jag vet inte hur det är med er, men jag känner mig peppad till tusen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet :)

2009-09-13 @ 22:34:14
Postat av: Benny

Anonym: Tack. :)

2009-09-14 @ 21:23:22
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0