You Rain

På den senaste tiden har det ju varit väldigt mycket fokus på On And On och Release Me (av goda skäl givetvis), men faktum är att det finns en helt ny låt på den tyska utgåvan av Agnes senaste album, Dance Love Pop, och jag måste bara få säga att den är makalöst vacker. Låten, som heter You Rain, är en ballad som innehåller alltifrån ett stämningsfullt intro till en maffig kör och lägger man till Agnes underbara röst så har man ett recept på succé. Tillsammans med Big Blue Wall så är You Rain utan tvekan en av de allra bästa balladerna som Agnes har gjort på senare tid och jag är enormt imponerad.

Enda problemet är ju bara att den enbart finns på den tyska utgåvan av albumet, vilket innebär att jag måste importera ett exemplar från någon av de tyska nätbutikerna som säljer skivor som exempelvis Amazon. Inget jättestort problem i sig, men nog är det irriterande alltid. Sedan förstår jag inte varför You Rain blev exkluderad från den svenska utgåvan, om den nu inte spelades in efter releasen förstås, men även om den hade varit det så kunde de väl ha lagt till den på The LLL Edition eller något liknande.

Nåja, en grymt bra låt är det i alla fall och tills jag får skivan i mina händer finns ju lyckligtvis alltid YouTube att tillgå. Tryck på play och njut.


Kommentarer
Postat av: Cybéle

Tack :) Imorgon e det Idol. Eddie Razaz kommer att sjunga Release Me med Agnes :)

2009-10-08 @ 11:30:00
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej. HAr du skickat efter från Amazon nångång? Jag har tänkt att köpa en DVD-box därifrån men kanske ifrån den amerikanska eller engelska Amazon. Är det säkert att skicka efter och hur mycket frakt+tull brukar det ligga på? Skulle vara jätte kul om du svarade :) Bra blogg du har!



//therese

2009-10-11 @ 11:24:13
Postat av: Benny

Therese: Hejsan! Nyligen så beställde jag Agnes album från tyska Amazon och priset blev då ganska dyrt. Betydligt dyrare än jag först hade trott. Men det berodde helt på att jag valde expressleverans (det snabbaste alternativet de hade), vilket gjorde att priset sköt i höjden ganska rejält (200 kronor blev den totala frakt+leveranssumman). Momsen blev drygt 90 kronor.



Hur priserna är på de engelska respektive amerikanska Amazon-sidorna vet jag dock inte tyvärr. Jag beställde i och för sig från den engelska sidan för ett par år sedan, men jag tror knappast att man kan drar några växlar av det, så att säga. Däremot tror jag inte att priset blir så högt om du bara väljer det vanliga leveransalternativet. Express går snabbare, men man får ju själv bestämma vilket som är viktigast, leveranshastigheten eller priset.



Dessutom kan jag säga att jag inte har stött på några som helst säkerhetsproblem med att handla på Amazon, oavsett om det gällde den engelska eller den tyska sidan. Detta gäller med största sannorlikhet även de andra Amazon-sidorna också. Du kan med andra ord skicka efter DVD-boxen du vill ha utan problem.



Hoppas att jag kunde hjälpa till och lycka till med beställningen!



Ett stort tack för din komplimang om min blogg. :)

2009-10-11 @ 21:07:41
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0