Tidens mysterier

Tid. Mycket här i livet handlar, eller rättare sagt kretsar, runt och kring det begrepp som vi människor kallar tid. Antingen har man för mycket av det eller så har man för lite. Att ha precis lagom mycket tid är inte lika vanligt, i alla fall inte om jag ser tillbaka på mina egna livserfarenheter. Jag vet inte varför, men av någon anledning har jag alltid haft problem med att få tiden att räcka till. Det är nästan så att jag frågar mig själv dagligen varför dygnets alla timmar inte kunde varit ännu fler. Jag menar, här har man massvis att göra (både när det gäller praktiska saker, men också för nöjes skull), men hinner man med allt? Nej, det gör jag inte och ni kan ju bara gissa hur frustrerande detta är.

Ni kanske undrar varför jag har börjat bli lite filosofisk i det här inlägget (om man nu ens kan kalla det för det), men det är faktiskt ganska enkelt. Det är nämligen så att jag försöker hitta den tiden som krävs för att slutföra min senaste analys av I Need You Now-videon. Om ni följer min blogg någorlunda så vet ni att jag har varit tvungen att skriva om hela tjottaballongen och även om jag fullkomligt älskar att skriva (speciellt om Agnes) så har det varit en smått irriterande process. När alla dessa ord och formuleringar bara försvann från hårddisken så försvann även en liten del av mig, då jag värdesätter alla texter som jag skriver väldigt högt.

Det har med andra ord varit en väldigt påfrestande tid för mig de senaste veckorna och då speciellt när det kommer till tidsaspekten (no pun intended). Just därför har min senaste analys dröjt betydligt längre än vad jag hade räknat med från början, vilket jag enbart kan beklaga. Var inte oroliga dock, för den är på väg. Grejen är bara att jag inte riktigt kan säga när. Jag ber om er förståelse kring detta.

----------------------------------

Tiden är sannerligen ett underligt begrepp. Hur kommer det sig att man kan ha hur mycket tid som helst, men ändå inte få den att räcka till?

Kommentarer
Postat av: Cybéle

Hehe ok.

2009-11-21 @ 20:32:26
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: dantheagnesfan

Hey no worries I,m sue it will be great when it is finished!

2009-12-20 @ 20:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0