Release Me blev Årets Låt!

Efter ett alltför långt uppehåll när det gäller priser så har Agnes faktiskt fått två stycken på väldigt kort tid, vilket är helt fantastiskt roligt. I mitt tidigare inlägg skrev jag om MMA-priset och igår blev Release Me (som ju bekant Agnes har skrivit tillsammans med Anders Hansson och Sharon Vaughn) prisad ännu en gång och då av Musikförläggarna, som varje år hyllar de allra bästa låtskrivarna landet har att erbjuda.

Agnes intervjuades efteråt (av bl.a. Rapport) och var märkbart rörd, vilket man självklart kan förstå. Men Agnes gjorde mer än bara besökte galan, då hon också uppträdde och sjöng just Release Me för hela publiken på plats. Man får höra lite grann av uppträdandet i klippet från Rapport och det lät precis lika underbart som vanligt, även om man inte fick se och höra mer än ett par sekunder.

Innan jag rundar av så vill jag såklart skicka ut en stor grattishälsning till Agnes, men också till Anders och Sharon. Jag hoppas verkligen att detta är en sorts fingervisning på vad som kommer att vänta oss under de kommande veckorna när det kommer till prisutdelning, för är det någon svensk artist som verkligen förtjänar en massa priser så är det Agnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0