En längtan och en lista

Som så många andra Agnes-fans så ser jag enormt mycket fram emot att få höra den helt nya låten, Secret Love, som kommer att finnas med på den brittiska versionen av Dance Love Pop. För närvarande är inte mycket känt om den här låten, bortsett från att den kommer att likna Release Me en aning, och det säger jag ju knappast nej till. Det som man dock undrar över är när den brittiska versionen av albumet kommer att släppas, då det ganska nyligen florerat rykten om att releasen har blivit försenad tills början av nästa år. Nåja, oavsett vad så längtar jag innerligt att få sätta tänderna i allt det goda som den har att erbjuda, vilket i mina ögon är en jäkla massa.

Men tills dess tänkte jag passa på att göra en liten lista över mina tre favoritlåtar med Agnes just nu. Jag vet inte riktigt varför, men jag känner bara för att göra det. Man bör väl också nämna att listan inte på något sätt är rangordnad, utan den visar bara de tre låtarna som jag gillar allra bäst för närvarande. Så, here goes!

- Release Me

En låt som jag aldrig kan tröttna på, oavsett hur många gånger jag lyssnar på den. Den är helt fantastisk på alla sätt och vis och det är ju inte för intet att den har blivit så enormt populär utomlands. Utan tvekan en av Agnes absolut bästa låtar hittills!

- Big Blue Wall

Den här blåa väggen har något speciellt, även om det inte alltid är så lätt att komma på vad det är. Personligen har jag älskat den här låten ända sedan jag hörde den för första gången och min kärlek har knappast avtagit sen dess. En magisk och stämningsfull ballad som bjuder en på ett sound som inte går av för hackor.

- You Rain

Ännu en ballad och dessutom Agnes allra "nyaste" låt, eller hur man nu vill beskriva det. I den här låten får Agnes briljera på bästa möjliga sätt och den är verkligen helt makalöst vacker. Alltifrån texten till musiken och Agnes röst håller absolut toppklass, vilket gör varje lyssning till en ren njutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0