Singstar: Svenska Stjärnor

Jag har inte hunnit nämna detta ännu, men bättre sent än aldrig, eller hur? Det är nämligen så att det mycket snart kommer att släppas ett helt nytt Singstar-spel till PlayStation 3 och som enbart innehåller låtar av svenska artister och band. För dem som känner till sin Singstar-historia, vilket jag själv tycker att jag gör, så var det faktiskt bara en tidsfråga innan det skulle dyka upp en sån här utgåva till PlayStation 3. Till PlayStation 2 släpptes det ju som bekant Singstar: Svenska Hits, Singstar: Svenska Hits Schlager och inte minst Singstar 80´s: Svenska Hits. Den senare innehöll dock en del utländska artister och band också, vilket de andra inte gjorde, men jag räknar ändå med den utgåvan i detta fallet.

Så det var som sagt bara en tidsfråga innan det skulle dyka upp en liknande Singstar-utgåva även till PlayStation 3 och den 13:e maj är det releasedags för Singstar: Svenska Stjärnor här i Sverige. Varför jag skriver om detta här i bloggen borde ju vara ganska uppenbart, för visst är det så att Agnes är en av de artister/band som återfinns i spelet och då med men hennes guldsäljande superhit On And On, vilket jag såklart tycker är enormt kul! Tidigare har man ju kunnat köpa hennes debutsingel, Right Here Right Now, från Singstore, men nu är det alltså äntligen dags för nästa Agnes-låt att göra entré i ett av världens mest populäraste musikspel. Grymt häftigt är bara förnamnet!

Personligen så har jag redan förhandsbokat mitt exemplar av spelet och jag kan knappt vänta tills det släpps. Här nedan har ni förresten hela låtlistan till Singstar: Svenska Stjärnor:

Adam Tensta - My Cool
Agnes - On And On
Atomic Swing - Stone Me Into A Groove
Björn Skifs - Hooked On A Feeling
Blond - Bara Hon Älskar Mig
BWO - Lay Your Love On Me
Carola - Invincible
Charlotte Perelli - Hero
Danny Saucedo feat. Therese - If Only You
E.M.D. - Jennie Let Me Love You
Eva Dahlgren - Vem Tänder Stjärnorna?
Hardcore Superstar - Dreamin' In A Casket
Kent - Columbus
Kleerup feat. Robyn - With Every Heartbeat
Kristian Anttila - Vill Ha Dig
Lena och Orup - Nu När Du Gått
Lykke Li - I´m Good, I´m Gone
Martin Stenmarck - 7milakliv
Miss Li - Oh Boy
Neverstore - Rejected All Along
Patrik Isaksson - Du far gora son du vill
Peter Bjorn And John Young - Folks
Petter - Det Går Bra Nu
Robyn - Be Mine
Säkert! - Vi Kommer Att Dö Samtidigt Du Och Jag
Takida - Curly Sue
The Cardigans - My Favourite Game
The Concretes - On The Radio
The Hellacopters - Carry Me Home
The Hives - Tick Tick Boom


Omslaget till Singstar Svenska Stjärnor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0