Agnes trea på singellistan i England!

Japp, ni läste helt rätt! Allas vår egen sångfågel Agnes har, under första veckan, lyckats knipa tredje platsen på Englands singellista med sin popdänga Release Me. Alltså, själv har jag enormt svårt att förstå vad som faktiskt har hänt, men nog är det sant alltid. Hon blev också intervjuad av BBC Radio 1 (över telefon denna gång), men då jag inte har hunnit med att lyssna på den än så kan jag inte heller kommentera det hela. Men ni kan vara lugna, imorgon ska jag sätta mig ned lugnt och stilla och lyssna igenom hela härligheten. Ja, inte hela listan då förstås utan själva intervjun, men det där visste ni ju redan, eller hur?

Ikväll uppträdde också Agnes tillsammans med Eric Gadd i samband med TV4:s Rädda Mammorna-gala. De hade valt att framföra deras version av Always On The Run (en låt som från början gjordes av Lenny Kravitz och Slash), och snacka om vilket ös det blev alltså! Tidigare har ju inte Agnes varit så inne på att sjunga just rock, men nu när hon gjorde det så visade hon verkligen hur pass grym hon är på att hantera massvis av olika musikgenrer på ett mycket bra och övertygande sätt. Blev rejält imponerad!

Att Agnes är enormt vacker har jag nämnt både en och två gånger här i bloggen, och jag brukar inte bli speciellt överraskad över hennes skönhet längre, men ikväll ramlade t.o.m. jag av stolen när jag fick se henne. Ja, inte bokstavligt då, men ni förstår vad jag menar. Jag hade kunnat skriva exakt hur jag kände i just det ögonblicket, men att skriva en massa punkter efter varandra vore nog inte så kul att läsa, då jag faktiskt blev helt mållös. Jisses alltså!

Agnes och Gadd vann tyvärr inte galans s.k. "artistkamp", utan det gjorde istället Sarah Dawn Finer och Joachim Cans, men i slutändan kvittar ju egentligen det. Visst hade jag velat se Agnes och Gadd vinna och visst blev jag också lite sur när de inte gjorde det, men för mig ägde de scenen på ett sätt som inte någon av de andra ens kom i närheten av. För mig är de klara vinnare och detsamma bör väl också sägas om alla mammor därute, då det samlades in en hel del pengar till Röda Korset. Låt oss hoppas att de kommer att användas på rätt sätt, men det tror jag nog. Jag håller i alla fall tummarna.

Ja, det var väl allt jag hade att skriva om ikväll. Nu ska jag se till att njuta lite extra av Agnes tredje plats på singellistan i England så länge som det är möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0