The Aftermath

Melodifestivalfinalen sändes som bekant igår och de allra flesta vet nog hur det gick när alla rösterna hade räknats. Japp, vinnare blev operasångaren Malena Ernman och jag vet ärligt talat inte hur de som har röstat på henne har tänkt. Jag menar, visst finns det folk som gillar sådan musik, men jag är verkligen inte en av dem. Inte gillar jag af Ugglas låt heller, men självklart fick den en grymt bra placering den också och jag kan fortfarande inte förstå ett dugg. För mig fanns det nämligen bara en vinnare i Globen igår och det var Agnes.

Hon lovade att hon skulle vara ännu bättre än i Malmö och jisses vad hon levererade. Hennes guldglittrande nummer var enormt snyggt och låten, Love Love Love, gjorde hon helt fantastiskt bra. Har även sett framträdandet nu såhär i efterhand och det enda jag kan säga är wow. Trots den något blygsamma slutplaceringen i finalen (en åttonde plats) så har Agnes absolut ingenting att skämmas över. Hon var grym, helt enkelt.

Härnäst för Agnes del så väntar en utlandslansering för hennes album, Dance Love Pop, och det är något som jag ser fram emot med stor spänning och förväntan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0