Love Love Love - den fysiska utgåvan

Efter en liten försening från Ginzas sida så fick jag idag äntligen mina fysiska exemplar av Agnes underbara schlagerdänga, Love Love Love i brevlådan och snacka om att jag blev glad alltså. Visst, jag har ju redan köpt låten som download tidigare (från CDON), men det är ändå något speciellt att hålla i en fysisk singel med händerna. Särskilt i den här tidsåldern som vi numera lever i, då allt lutar åt att bli digitalt och det väldigt snabbt. Nä, tacka vet jag singlar/cd-skivor som man kan hålla i. Den känslan som man får när man lägger in en skiva i sin spelare och trycker på "Play" är enormt svår att beskriva, men samtidigt så himla underbar. Det kanske låter helt bisarrt för vissa, men så känner i alla fall jag och jag är också väldigt stolt över det.

Nåväl, på den fysiska singel av Love Love Love finns såklart själva låten med (hade ju varit en katastrof annars), men där återfinns också den nästintill obligatoriska instrumental-versionen, som jag faktiskt tycker låter väldigt bra. Trist att man inte får höra Agnes underbara sång såklart, men jag har i princip alltid uppskattat instrumental-versioner så länge jag kan minnas. Finns många som rent ut sagt hatar instrumental-versioner av låtar (tro mig, jag har träffat några sådana personer) och det tycker jag är väldigt tråkigt. Men samtidigt kan man ju inte göra något åt andra individers personliga musiksmak, så man får helt enkelt leva med det så gott man kan.

Nä, nu ska jag sätta på Love Love Love igen, för jisses, vilken grym låt det är alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0