Jag och agnes.owns.it

Ända sedan Agnes vann Idol-finalen 2005 så har det funnits en speciell sida på nätet som har i princip allt kring denna underbara sångerska och det Marcos fansida, agnes.owns.it. Men som det ser ut just nu så verkar det inte bli några fler uppdateringar under en tid framöver, då Marco har bestämt sig för att ta en time-out, eller en semester om man så vill. När jag läste detta för ett par timmar sedan så fick jag en enorm chock, för det var verkligen inget som man var beredd på.

a.o.i. har tuffat på i stadig takt så länge nu att man, eller i alla fall jag, nästan har glömt bort hur mycket tid, svett och tårar som Marco faktiskt lägger ner i arbetet med hemsidan och det i stort sett varje dag. Jag vet inte hur ni andra tycker och tänker kring det, men personligen så är jag enormt imponerad över hans styrka.

Själv har jag bara jobbat med hemsidor och dylikt under en väldigt kort tid i mitt liv, så jag har med andra ord inte mycket erfarenhet att tala om, men även jag hade svårt att få tiden att räcka till ibland. Det var inte så att jag inte ville uppdatera, men jag hann bara inte, och jag kan bara anta att det är något liknande som Marco går igenom just nu.

När Agnes var färdig med sitt andra album, Stronger, så tog hon en ganska lång paus (ja, inom musikvärlden i alla fall) innan hon kände sig redo att släppa Dance Love Pop. Under denna paus så hände det väl inte sådär jättemycket kring Agnes, men det som hände, det kunde man läsa om på a.o.i. För även om svensk media, dåvarande skivbolag (SonyBMG) m.fl. inte gav oss fans någon information kring Agnes att tala om, så körde Marco på för fullt ändå och det ska han ha en stor eloge för.

-------------------------

Marco, du ska veta att jag respekterar ditt beslut fullt ut och jag förstår också varför du behöver ta en semester från alltihop, men jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka inom en snar framtid. Tills dess så kan du lita på att jag tänker fortsätta surfa in på a.o.i. varje dag ändå. För även om du inte uppdaterar den för närvarande, så är det fortfarande en fansida i absolut världsklass.

Kommentarer
Postat av: Marco

Vad ska man säga. Sånt värmer.

Om det är någon som stött Agnes i vått och torrt, så är det väl du. Bl a med alla bidrag till hemsidorna och till a.o.i! Och nu här i bloggen.



Förresten, skrev lite i gb'n på a.o.i nyss.



2009-07-12 @ 19:45:19
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Ingen orsak, du är värd vartenda ord.



Tack ska du ha, det var väldigt snällt sagt. Jag gör vad jag kan.



Okej, ska gå in och kolla där nu.

2009-07-12 @ 20:52:33
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0