Topp 5 - upptempo

Ja, då var det alltså dags för mig att lista mina Agnes-favoriter av det lite snabbare slaget. Förra gången var det ju enbart ballader som gällde och nu är det alltså dags för upptempo-låtarna. Känns ganska onödigt att dra ut på det hela när ni ändå bara vill se listan, så varsågoda!

5 - Love Is All Around

En av många grymma låtar från Agnes andra album, Stronger, och en som också borde släppts som singel när det begav sig. Men jag förmodar att SonyBMG var alldeles för trögtänkta (plus en hel del andra saker som jag inte tänker nämna här) för att inse hur pass grym Love Is All Around är. Oavsett vad så är det en mycket bra låt som, enligt mig i alla fall, hör till Agnes bästa.

4 - Forever Yours

Även detta är en låt som jag hade velat se som singel. Vissa kanske inte tycker att Forever Yours är en riktig upptempo-låt, utan något mellanting istället, men nu är detta min lista och jag tycker definitivt att den har sin plats här. Sedan får andra säga vad de vill om saken. Exakt vad det är som gör Forever Yours så bra är svårt för mig säga, men jag gillar verkligen rytmen och Agnes röst lyfter den till oanade höjder. En av många pärlor från Agnes debutskiva.

3 - On And On

Första singeln från Dance Love Pop var och är fortfarande en riktigt bra låt och jisses vad det svänger om den alltså. När jag hörde den första gången blev jag varm i hela kroppen, för detta är utan tvekan en av Agnes bästa låtar. Ni kan ju bara gissa hur mycket jag har dansat till den sedan den släpptes och nej, jag tänker inte lägga upp någon bild som visar upp mina moves. Inte för att jag har några moves, men ändå.

2 - Look At Me Now

En riktigt grym låt som, enligt mig, inte har fått den uppskattning den förtjänar. Många anser att den är lite för lättsam eller dylikt, men personligen kan jag inte bry mig mindre. Look At Me Now är en enormt svängig låt som jag väldigt gärna skulle vilja se som en framtida singel och jag hoppas verkligen att det blir så. Ni som av någon anledning inte har upptäckt det grymma med Look At Me Now än; ge den en chans till vetja. Ni har knappast något att förlora.

1 - Release Me

Överraskad? Nej, inte jag heller. Release Me är, enligt mig (och säkert enormt många andra också), Agnes absolut bästa upptempo-låt. När jag tänker efter så är det nog hennes bästa låt överhuvudtaget, oavsett genre. Det finns så mycket positivt man kan säga om Release Me att jag knappt vet var jag ska börja, men den har ett speciellt beat som gör att man inte kan göra annat än att älska den.

Agnes röst gör ju dessutom sitt för att man bara måste höra den en gång till, och en gång till, och en gång till, och en... ja, ni fattar vinken. Release Me är, enligt mig, ett magnifikt musikstycke som jag med all säkerhet kommer att dansa till så länge som mina ben klarar av uppgiften. Time to release my body!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0