Släpp den blå väggen som singel!

Hittills har Agnes släppt två stycken singlar från hennes nya album, Dance Love Pop, och vilka det är behöver jag nog knappast säga. Men vad jag har funderat på ett tag är om det kommer bli ännu en singel från albumet och vilken låt det i så fall kommer att bli. Går det bra i Melodifestivalen för Agnes del, vilket vi såklart hoppas på, så lär vi ju se Love Love Love släppas som singel i samband med det. Men även om Love Love Love släpps som singel så hoppas jag djupt och innerligt att en annan låt också kommer att släppas som singel så småningom och det är min absoluta favoritlåt från Dance Love Pop, nämligen Big Blue Wall. En fantastisk vacker och stämningsfull ballad som, tillsammans med Release Me, är en av Agnes bästa låtar någonsin. Ja, enligt mig i alla fall.

Men det är inte bara p.g.a. min personliga kärlek till Big Blue Wall som gör att jag vill se den släppas som singel, utan det beror också mycket på det faktum att det är just en ballad och inte en upptempolåt som On And On och Release Me. Visst, att släppa Big Blue Wall som singel skulle kanske säga emot Agnes vilja att man ska kunna dansa till hennes nya skiva, men enligt min åsikt så behöver man visa upp lite andra sidor också. Jag menar, nu har man släppt två stycken upptempolåtar som singlar och en ballad skulle verkligen visa för folk att Agnes nya album inte bara innehåller grymma låtar som man kan dansa till, utan också lika grymma låtar som man kan slappna av till.

Jag vet inte vad ni andra tycker och tänker kring det här, men om det är någon låt på Dance Love Pop som jag vill se släppas som singel i framtiden, så är det Big Blue Wall. Inget snack om saken.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Det är intressant det där, men det blir nog inte först till våren en ny singel kommer, om nu "Love Love Love" går bra, vilket vi siktar på.

Men jag håller med dig, jag vill också se BBW som singel, men även "Love Me Senseless"! Tror kanske "LMS" har mer "hitpotenial" ?

2009-01-20 @ 08:11:51
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Jo, det lär nog bli så att man får vänta till våren innan en ny singel från DLP släpps, men om det innebär en succé för Love Love Love så gör det mig absolut ingenting.



Jag gillar också Love Me Senseless väldigt mycket, och det är möjligt att den har det lite lättare att bli en hit, men om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket om det faktiskt. Eller jo, det gör jag förstås, men min vilja att se Big Blue Wall som singel är enormt, och då menar jag enormt, stor.

2009-01-20 @ 16:52:58
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0