Två tyskar och en tjej från Grekland

Tidigare idag bestämde jag mig för att sätta på Singstar till PlayStation 3 och köra igenom Agnes vinnarlåt Right Here Right Now ännu en gång. Har väl hyfsat mycket poäng på låten, men jag vet samtidigt att jag kan betydligt bättre. Men nu var det dock inte mina egna bedrifter som den här bloggen ska handla om. Nej, jag tänkte nämligen skriva lite grann om tre andra personer som har lagt upp sina tolkningar av Right Here Right Now på Singstars servrar. För er som inte känner till det så kan man spela in sin "sång", eller delar av den, för att sedan lägga upp alltsammans så att andra människor världen över kan titta (om vederbörande har använt sin PlayStation Eye-kamera), lyssna och ge sitt omdöme på det aktuella klippet.

Jag brukar ofta sysselsätta mig med att kolla igenom de allra nyaste klippen, men också de som har fått allra bäst betyg. När jag nu gjorde detta under morgontimmarna så märkte jag att tre personer hade lagt upp sina tolkningar av Right Here Right Now, vilket gjorde mig enormt glad då det var de första (i alla fall som jag har sett) som har lagt upp sina versioner av Agnes låt. Vilka var dessa tre individer då, kanske ni frågar er? Ja, nu vet jag ju såklart inte vad de heter i verkligheten och så, men det jag vet är att två av dem var killar från Tyskland och den tredje var en tjej från Grekland.

Lyssnade såklart igenom deras karaokeversioner av Right Here Right Now och de var riktigt bra alla tre. Inte i närheten av Agnes klass förstås, men det var ju knappast någon större nyhet. Hur som helst, att jag hittade dessa tre personer och det faktum att de hade valt att lägga upp just Agnes låt för allmän beskådan var riktigt trevligt, måste jag säga. För inte nog med att man ännu en gång får bekräftat att Agnes bara blir större och större ute i Europa, utan man får ju också chansen att skicka meddeladen och dylikt till dessa likasinnade fans i fjärran länder. Jag vet inte vad ni tycker, men för mig är det guld värt.


Kommentarer
Postat av: Marco

Ytterligare ett tecken på Agnes världskändisskap :) På YouTube är RHRN också rätt vanlig som stämningsskapande bakgrundsmusik i olika klipp, t ex animerat, Manga.

Tänke på att Sjulmilakliv knep ett pris på bekostnad av RHRN häromåret. Hur känd är Sjumilakliv idag?

2009-01-30 @ 20:06:34
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Ja, jag har också märkt att det är väldigt många som använder sig av just RHRN som bakgrundsmusik till diverse videor. Riktigt kul, måste jag säga. :)



Angående låten Sjumilakliv så håller jag med dig. Den är knappast lika känd som RHRN är i dagens läge och det faktum att Agnes inte vann något pris för sin låt är helt bisarrt. Går inte att beskriva det på något annat sätt.

2009-01-30 @ 22:09:41
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0