Melodifestivalen 2009 - startordningen i Malmö

Under gårdagen utannonserades den officiella startordningen i alla deltävlingar till Melodifestivalen 2009 av SVT. För Agnes deltävling i Malmö blev det såhär:

1. Love Love Love - Agnes
2. Higher - Star Pilots
3. Du är älskad där du går - Susanne Alfvengren
4 Killing Me Tenderly - Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng
5. Sweet Kissin' In The Moonlight - Thorleifs
6. Moving On - Sarah Dawn Finer
7. Esta noche - Next 3
8. La voix - Malena Ernman

Agnes kommer med andra ord att inleda sin deltävling och rent spontant känns det väldigt bra, tycker jag. Men det har inte så mycket att göra med själva startplatsen i sig, även om det såklart är kul att Agnes har fått ett startnummer som många menar är ett av de tre s.k. "finalnumren" (1, 6 och 8). Nej, att det känns bra för min del har mer att göra med min magkänsla, som hela tiden har känts väldigt positiv. Skulle gärna vilja förklara i ord hur det känns, men som vanligt så är det väldigt svårt att beskriva en känsla och än mer en känsla som sitter i magtrakten. Nåväl, ni förstår nog vad jag menar ändå, hoppas jag.

Deltävlingen i Malmö kommer inte att dra igång förrän den 28:e februari, men snacka om att jag känner mig taggad redan nu!

Kommentarer
Postat av: Tommy

Haha du får gärna dela med dig lite av den där känslan!

Själv är jag bara nervös, orolig och pessimistisk just nu.

2009-01-17 @ 16:18:30
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Jag delar gärna med mig, hehe. :) Men alltså, allvarligt talat, jag har läst det där som Marre skrev om låten och visst, det är hennes åsikt. Hon får tycka som hon vill.



Men säger det något om vad du, jag och alla andra som kommer att titta på MF kommer att tycka om låten? Såklart inte.



Jag tror starkt på Agnes och LLL. Jag gjorde det tidigare och jag gör det nu.

2009-01-17 @ 17:17:16
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Tommy

Jo du har så rätt, men det är just det att hon är ett fan, det är väl därför man tog det så "hårt".

Men vi får hoppas på det bästa!

2009-01-17 @ 20:56:28
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Jo, jag förstår vad du menar, men jag tror att Marre (i och med det faktum att hon är ett fan) också är lite extra kritisk.



För även om hon tycker att låten inte är lika bra som OAO och Release Me (Agnes bästa låt dessutom någonsin), så betyder det ju inte att LLL är dålig på något sätt.

2009-01-17 @ 22:58:07
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Evelina

känner du agnes elr ??? :P

2009-01-18 @ 15:39:42
URL: http://rodharige.blogg.se/
Postat av: Benny

Evelina: Om jag känner Agnes personligen? Nej, det gör jag inte. Jag har träffat henne ett par gånger genom åren under signeringar, konserter och dylikt, men att säga att jag känner henne på ett personligt plan vore dock felaktigt.

2009-01-18 @ 16:10:07
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Om vi nu ska diskutera Marres bloggkommentar, så har alla fastnat vid "inte lika stark som...". Marre skrev också att LLL hade ett "grymt snygg stick". Det låter väl bra :) Sen skrev hon att "Jag hoppas och tror dock att hon kan gå till final via andra chansen". Tror man det så måste låten dels röstas fram bland de bästa i deltävlingen och dels komma igenom flaskhalsen Andra chansen! Då måste man tycka att låten är åtminstone hyffsat bra!!

2009-01-18 @ 17:12:46
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Jo, jag har också funderat på varför de flesta mest tar ut den s.k. "negativa" delen av Marres bloggkommentar, då hon ju faktiskt nämner, som du skrev, att LLL har ett "grymt snygg stick" med mera. Det låter som sagt väldigt bra, tycker jag. :)



Men det är väl ibland så att man helt enkelt kan stirra sig blind på en viss sak och då inte tänka eller se något annat. Det kan hända oss alla och jag tror att det hände många av oss när vi först läste det Marre skrev.



Som jag skrev i mitt inlägg här ovanför så har jag haft, och fortfarande har, en bra och positiv magkänsla när det kommer Agnes medverkande och LLL. Jag vet inte hur det är för alla andra, men för mig betyder det oerhört mycket att känna på det viset. :)

2009-01-18 @ 22:56:25
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0