Konstiga prioriteringar

Jag vet inte vad ni tycker, men personligen tycker jag att de som sköter Agnes officiella hemsida har ett väldigt konstigt sätt att prioritera sina nyheter men också när det handlar om andra saker. Jag menar, när det kommer till vissa nyheter så skriver de enormt snabbt utan problem (Tracks), men när det handlar om andra saker är de inte lika villiga att skriva något överhuvudtaget och jag tycker att det är enormt konstigt.

Visst är Trackslistan viktig och självklart är det kul att de skriver om den, men varför de inte har skrivit något alls om det faktum att Agnes är nominerad på Gaygalan 2009 i hela två kategorier (Årets artist och Årets låt) kan jag verkligen inte förstå. Är det bara vissa nyheter som de känner som tillräckligt viktiga för att omnämnas på hemsidan eller vad är det egentligen frågan om? Jag önskar att visste svaret på den frågan, men tyvärr är jag lika ovetande på detta område som alla ni andra.

En annan sak som jag vill ta upp lite snabbt är hemsidan i övrigt och dess brist på allehanda funktioner som de allra flesta hemsidor har som standard. En gästbok, finns det exempelvis? Nej, det gör det inte. Möjligheten att redigera sina inlägg i forumet då? Nix, inte det heller. Lägg därmed till bristen på en biografi, diskografi plus lite till så förstår ni säkert varför jag känner mig så irriterad som jag gör. Att de dessutom måste ha tips från oss fans vad vi vill ha på hemsidan visar ju bara att de faktiskt inte har en aning om vad hemsidor till artister bör och ska innehålla.

De har sagt att förändringar är på gång, men än så länge har det inte hänt något. Vi kan bara hoppas att dessa förändringar dyker upp väldigt snart, för de behövs verkligen.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Ja man blir riktigt besviken faktiskt!

Nu ska ju allt vara digitalt och ske över internet (ett exempel är ju att de inte släpper fyiska singlar)så varför satsar de inte mer på Agnes "ansikte" ut i både Sverige och världen? Visst var det kul med en ny hemsida, men den är faktiskt under all kritik! Och som jag skrev i forumet, vad hände med youtubekanalen? Och Agnes Myspace sida skulle kunne se mycket snyggare ut.

Ang. nyhetsuppdateringen på hemsidan borde något fan ta hand om det, då skulle det skötas mycket bättre, jag menar bara att de inte lade upp något om att OAO sålt guld tyder på att något inte är som det ska.

2009-01-24 @ 21:09:01
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Ja, jag kan inte heller förstå varför de inte satsar mer på hemsidan. Jag tycker också som du att de borde anställa ett fan som får i uppgift att skriva nyheterna (jag ställer gärna upp!), då det verkligen skulle behövas en förändring.



Vi får hoppas att det händer något mycket snart. Annars får vi helt enkelt mejla dem tills något sker.

2009-01-25 @ 18:01:45
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0