Agnes gjorde min morgon perfekt

Tidigare i morse så gästade Agnes Rix MorronZoo under deras fjällsändningar från Åre. Faktiskt andra gången på kort tid som Agnes träffade Roger, Titti och Gert, vilket jag tycker är riktigt kul och då speciellt med tanke på deras förhållande till varandra när Agnes fortfarande var hos SonyBMG. Nåväl, nog om det. Det skulle bli en intervju plus lite livemusik, så visst satt man och längtade enormt mycket innan det var dags för Agnes tur att inta studion. Innan dess fick man dock höra en hel del positiva omdömen från programledarnas sida om Agnes och hennes spelning som hon hade gjort kvällen innan. Själv satt jag bara och myste i det läget, men jag kände mig också lite sur, då jag inte kunde vara där själv. Men man kan ju samtidigt inte få allt, som man brukar säga.

När Agnes sedan dök upp i studion pratade hon på och intervjun flöt på i ett bra tempo. Den var också betydligt längre än intervjun hon gjorde i Rix MorronZoo när hon gästade dem förra året, vilket jag tyckte var väldigt trevligt. Men så hade de ju också en aning mer att prata om denna gång, då de tog upp alltifrån skidlektioner till Melodifestivalen. När Agnes pratade om det senare så hördes det verkligen på hennes röst att hon såg fram emot det hela och jag är säker på att hennes uppträdande kommer att vara något alldeles speciellt. Sedan är det ju låten också, Love Love Love, som jag också tror väldigt starkt på och det trots att jag inte ens har hört den ännu.

Efter intervjun var det alltså dags för Agnes att sjunga live och ärligt talat så trodde jag först att hon skulle framföra Big Blue Wall, då Roger nämnde att de hade tagit dit ett piano/keyboard. Men så var det ju inte, utan Agnes skulle självklart sjunga sin senaste hitsingel, Release Me, och snacka om att det blev ett grymt framträdande. Alltså, det var ärligt talat något av det bästa som jag någonsin har hört i hela mitt liv och jag skämtar inte heller. Nog för att jag vet att Agnes är makalöst bra live, men detta överträffade t.o.m. mina höga förväntningar och de var väldigt höga ska jag säga er.

Lägg till massvis med välförtjänt beröm från Roger, Titti och Gert och morgonen blev i princip så perfekt den bara kunde bli.

Kommentarer
Postat av: Marco

Så kan man också uttrycka det :)

Det som är kul är att de (Agnes o medmusikanter) är så kreativa med låtarna. Det är långtifrån mentaliteten "låt oss bara köra låtarna så är vi klara sen". Nej, det här är kärlek till musik när det är som bäst!



Hur körde Agnes klubbspelningen? På samma sätt? Eller singback?

2009-02-06 @ 00:20:11
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Jo, jag håller med. Man märker verkligen hur mycket Agnes älskar sina låtar. :)



Inte för att jag var där, men jag tror nog att klubbspelningen kvällen före genomfördes på ungefär samma sätt. Hade varit fantastiskt roligt om man hade varit där och bevittnat hela härligheten. :)

2009-02-06 @ 17:16:39
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Cybéle

Snö kan va fint ja..men inte när det e kallt.Men som tur e det inte ens kallt ute :).

2009-02-06 @ 18:42:54
URL: http://sweetc.blogg.se/
Postat av: Tommy

Det var verkligen något speciellt, alltihopa!

Stämningen verkade på topp, både hos Agnes och Morronzoo!

2009-02-06 @ 18:55:41
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Ja, låt oss hoppas att Agnes får besöka dem snart igen. :)

2009-02-06 @ 20:25:43
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0