Agnes på besök hos svenska The Voice

Nu under morgonen så var Agnes gäst i Vakna med The Voice och självklart kollade jag på alltsammans på Kanal 5. Går ju även att lyssna på webbradio om man så vill, men varför göra det när man kan titta på TV? Nåväl, strunt i det. Intervjun som Agnes bjöd på var, som vanligt, riktigt härlig att lyssna på och man fick reda på ännu mer kring utlandslanseringen, vilket såklart var trevligt. Okej, nu var det väl inte sådär jättemycket nytt man fick reda på, men lite grann räcker gott och väl för mig. Vi visste ju exempelvis inte att Italien skulle vara ett av länderna som Agnes kommer att besöka framöver, men nu vet vi det och för min del känns alltsammans enormt spännande. Jag vet att jag skrivit det ett par gånger nu här i bloggen, men det tåls att sägas flera gånger.

Bortsett från utlandslanseringen så är det ju såklart Melodifestivalen som står i främsta fokus denna vecka, då Agnes kommer att gå ut först i den sista deltävlingen nere i Malmö nu på lördag. Har hela tiden haft en bra känsla kring alltsammans och den känslan står sig fortfarande. Under lördagskvällen kommer man säkert sitta som på nålar i princip hela tiden, men jag känner på mig att både låten (Love Love Love) och Agnes framträdande kommer att vara grymt bra.

Angående själva Melodifestivalen som sådan så kan jag meddela att jag i år har tittat betydligt mer på deltävlingarna m.m. än jag någonsin har gjort under tidigare år. Jag antar att det är en naturlig reaktion då ens favoritartist är med och tävlar, men jag tycker ändå att jag har kollat ovanligt mycket. Vet ärligt talat inte vad man ska dra för slags växlar av det hela, om man nu ska göra det alls, men nu är det som det är i alla fall. Som sagt, nu på lördag kl. 20.00 är det alltså dags för den fjärde och sista deltävlingen i årets Melodifestival och ni kan lita på att jag tänker sitta som klistrad framför TV:n.

-------------------------

Som en liten extra fotnot vill jag också meddela att Agnes kommer att besöka P4 Malmö´s Morgonshow på torsdag kl. 08.40 och i Mix Megapol Malmö på fredag kl. 07.30. Missa inte det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0