Pop 2006 - inledningen

I samband med att jag fick min elgitarr när jag fyllde år i januari så ville jag såklart lära mig att spela någon av Agnes låtar. Problemet som jag dock har haft är att välja ut den låt som passar bäst och som jag vet att jag kan klara av på ett hyfsat bra sätt, då jag fortfarande håller på att lära mig en hel del. Rent naturligt vill jag ju såklart lära mig en av hennes nyaste låtar, såsom On And On, Release Me eller varför inte I Need You Now (som spelas med akustisk gitarr på skivan, vilket ni säkert känner till).

Här ligger ännu ett problem dock; det är enormt svårt (läs: omöjligt) att hitta noterna till dessa låtar på nätet och då har jag ändå letat som en tok under väldigt lång tid. Ni kan ju bara ana hur frustrerande det är att inte hitta det man letar efter. Andra låtar hittar jag noter till hur enkelt som helst, men så är det ju också rocklåtar, vilket såklart är enklare att få tag på av logiska skäl.

P.g.a. detta infernaliska letande som inte leder någonstans så har jag nu bestämt mig för att ta en helt annan Agnes-låt istället och då menar jag såklart hennes allra första singel, Right Here Right Now. Jag har nämligen sett att denna låt finns med i boken Pop 2006, som är en del i en serie böcker där noter och ackord finns att hitta till de allra största låtarna från det gångna året. Fast ärligt talat vet jag inte om det där med "största" stämmer så värst bra. Visst, när det gäller Right Here Right Now stämmer det ju, men i övrigt tycker jag faktiskt att de flesta låtarna som finns med i Pop 2006 är skräp och ungefär lika "stora" som körsbärstomater.

Hur som helst, jag tänker inhandla ett exemplar av Pop 2006 snarast och därefter sätta igång med träningen. Lita på att jag tänker skriva mer om detta i framtida bloggar och det oavsett om träningen går bra eller helt åt skogen. Då jag inte direkt känner för att gå ut och samla tallkottar så hoppas jag att träningen blir en fullfjädrad succé. Ja, men utan fjädrarna då förstås. Hate those things.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0