Grammis 2010 - sista omröstningen

Tidigare idag så blev det officiellt vilka artister/band som har gått vidare till den sista röstningsomgången och därmed ett steg närmare för att vinna en Grammis. Som ni säkert vet så var ju Agnes nominerad i tre kategorier när omröstningarna startade (vilket jag också skrev om i ett tidigare inlägg här i bloggen), nämligen Årets artist, Årets kvinnlig artist och Årets låt (Release Me). I och med hennes enorma framgångar under året så hade man självklart hoppats på ett flertal nomineringar när topp 5 i varje kategori hade presenterats.

Tyvärr blev det enbart en nominering för Agnes del och då i kategorin Årets låt, vilket självklart är helt sjukt. Visst är jag jätteglad över nomineringen, men att hon inte blev en av de topp 5 i de andra två kategorierna är bara så sanslöst som det bara kan bli. Jag menar, jag tittar och tittar på de artister som har blivit nominerade i dessa två kategorier och jag kan verkligen inte förstå varför Agnes inte finns representerad bland dem. Har de t.ex. haft ett lika fantastiskt år som Agnes har haft? Tillåt mig tvivla och det rejält.

Men jag antar att det inte är hur pass framgångsrikt året varit för artisten ifråga som räknas när dessa nominerade tas ut, för i så fall hade listan över nominerade sett en aning annorlunda ut. Men oavsett vad så har ju Agnes i alla fall blivit nominerad i en kategori (Årets låt) och jag hoppas innerligt att hon kommer att vinna. Hon är värd det.

Ni röstar genom att klicka på följande länk:

http://www.grammis.se/

Kommentarer
Postat av: Mjalive

Ja gör det :) Visst är det skumt! Allt är så skumt.

2009-12-16 @ 22:20:33
URL: http://mjalive.blogg.se/
Postat av: dantheagnesfan

Yes I agree completely, Agnes should have been nominated in more categories!

2009-12-19 @ 01:35:44
Postat av: Elin

Tack tack :) tror du att han lever än då? :)

2009-12-19 @ 22:17:45
URL: http://elinwallstrom.webblogg.se/
Postat av: Benny

dantheagnesfan: Yeah. I just don´t understand why she isn´t nominated in more categories and it´s making me quite mad, to be honest.



Elin: Ingen orsak och ja, jag vill gärna tro att han gör det :).

2009-12-20 @ 00:44:39
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Mjalive

haha jag visste inte att jag kommenterade från mitt namn ;P smart!



Vilken tur att du tror det iallafall :) det är bra med fler som vågar tro! :)

2009-12-20 @ 03:50:12
URL: http://mjalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0