Agnes gör entré på VidZone

Om ni har läst min blogg sedan starten så känner ni nog till att jag är en TV- och datorspelsnörd (vilket jag inte har några problem med att kallas för) och jag tycker att det är väldigt intressant när flera av mina intressen sammanförs på ett eller annat sätt. Ni har ju säkert sett några av de inlägg där jag har skrivit om Agnes låtar i karaokespelen Singstar, men denna gång tänkte jag inte skriva om det utan något helt annat. Eller ja, det handlar fortfarande om musikvideor, men inte riktigt på samma sätt.

För några dagar sedan (den 3:e december för att vara exakt) så dök det upp en ny tjänst till PlayStation 3. Denna tjänst heter så mycket som VidZone och är en plats där man kan ladda ner och kolla på massor av olika musikvideor från en massiv hög med artister/band. Så fort jag startade upp alltsammans för första gången beslutade jag mig för att kolla upp det absolut viktigaste; finns Agnes representerad bland alla dessa artister och band? Till min stora lycka hittade jag Agnes namn, så jag undersökte direkt vilka videor med henne som fanns tillgängliga.

De videor som finns för närvarande är enbart de som hon gjorde under Sony BMG:s flagg, vilket såklart är Right Here Right Now, Stranded, Kick Back Relax och Champion (detta beror på att Sony BMG är ett av de stora skivbolagen som stödjer tjänsten). Inga musikvideor till On And On, Release Me eller I Need You Now med andra ord, vilket i och för sig är enormt trist, men jag tror att de kommer att dyka upp så småningom. Vore ju väldigt konstigt annars.

Hur som helst, VidZone som tjänst fungerar rätt så bra, måste jag säga. Om man vill kan man även ladda ner låtarna som ringsignaler till sin mobil, vilket såklart är positivt, men just nu gäller det inte alla tillgängliga låtar. När jag först hörde talas om VidZone så visste jag inte riktigt vad man skulle förvänta sig, men jag måste erkänna att jag blev positivt överraskad.

Perfekt är den dock inte, vilket i stor del beror på bristen på alla Agnes videor, men förhoppningsvis blir det snart ändring på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0