Tankar kring händelsen på Gröna Lund

Igår (lördag) så kunde man läsa i Expressen (plus ett antal andra tidningar också) om den man som tog sig in i Agnes loge innan spelningen på Gröna Lund i Stockholm under fredagen. Nu tänker jag inte skriva så mycket om det här, då jag helst bara vill glömma och gå vidare, men något som jag bara måste nämna är ju den bristfälliga säkerheten som uppenbarligen infann sig på Gröna Lund just vid det här tillfället. Jag menar, även om Agnes inte var på plats just när händelsen inträffade (tur i oturen, minst sagt), så ska det väl inte vara möjligt för vem som helst att bara klättra över kravallstaketen utan att bli upptäckt, eller hur?

Okej, nu blev han ju upptäckt ändå tillslut, men enbart när han redan hade brutit sig in i Agnes loge och stod där och väntade, vilket i mening var alldeles för sent för att vara godkänt. Personligen har jag aldrig varit på Gröna Lund, så jag vet inte hur det ser ut där eller hur säkerhetsbestämmelserna är utformade, men jag kan bara hoppas att de ansvariga för säkerheten verkligen förstår vad som har hänt och att de inte tänker tillåta att något liknande sker igen i framtiden.

När det gäller själva spelningen som Agnes genomförde lite senare efter händelsen, så gjordes den inför en stor publik och jag är stensäker på att hon var lika makalöst bra som vanligt. Nu hoppas jag bara att någon var där och tog lite fina bilder, eller varför inte ett par videoklipp, men i nuläget har jag tyvärr inte sett något alls. Förhoppningsvis dyker det upp något snart dock.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag var där och jag kan säga att Agnes verkligen var MAKALÖST bra! Om hon nu visst de här innan märktes det inte alls. Har inte sett många lika laddade artister!

Självklart får det inte hända, men jag tror säkerheten på Gröna Lund annars är väldigt bra, med tanke på hur mycket dom har där annars i och med Sommarkrysset och andra konerter och jag har i alla fall aldrig hört om något liknande där tidigare.



Jag och min syster filmade en del under konserten och jag ska försöka fixa så dom går att se.

2009-08-23 @ 23:26:35
URL: http://sysmin.blogg.se/
Postat av: Benny

Ida: Kul att du var där! :)



Jo, visst är det så, men att det var riktigt dåligt av säkerhetspersonalen går ju inte att komma ifrån dock.



Det låter bra. :)

2009-08-24 @ 21:43:17
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0