Den blåa väggen under nästa turné?

Jag vet inte vad ni tycker, men jag har längtat enormt mycket efter att få höra Agnes sjunga Big Blue Wall live under en spelning. Ja, t.o.m. så mycket att jag mejlade hennes manager och frågade om det var möjligt att lägga till den som en bonuslåt under spelningen i Jönköping på fredag, då jag skulle dit. Inte för att jag hade några större förhoppningar om det verkligen skulle hända, och mycket riktigt så var det tyvärr inte möjligt att genomföra det. I just det ögonblicket blev jag väldigt nedstämd, av förklariga skäl. Men Camilla svarade dock att den mycket väl skulle kunna vara en del av setlistan när nästa turné drar igång.

När jag läste det så började jag känna hoppet växa igen, men samtidigt har man ju ingen aning om när nästa turné för Agnes del är tänkt att starta. Skulle det bli under hösten/vintern eller skulle man bli tvingad att vänta ännu längre än så? Personligen tror jag inte att det kommer att bli någon mer omfattande turné, eller ens en mindre, här i Sverige under 2009. Jag menar, hur skulle Agnes kunna hinna med det när hon har så enormt mycket annat att tänka på för närvarande när det gäller utlandet med mera? Jag har ärligt talat inget bra svar på det, men tills dess att jag får veta något konkret kring nästa turné så tänker jag lägga mina förhoppningar på en hyfsat försiktig nivå.

Men oavsett om själva turnén kommer att dröja ganska lång tid och även om det absolut inte är klart att den ens kommer att vara med, så är jag väldigt glad över det faktum att Agnes och hennes management åtminstone har Big Blue Wall i tankarna när de tänker på vilka låtar som ska vara en del av den nya setlistan, då jag har varit lite orolig för att de skulle strunta i den helt och hållet p.g.a. dess unika struktur eller liknande. Hur som helst, jag kommer att hålla tummarna hårt som tusan, så får vi hoppas att vi kommer att få höra Agnes sjunga Big Blue Wall live inom kort.

----------------------------

Imorgon, fredag, är det som sagt dags för mig att åka iväg till Jönköping (dock inte ensam) när Agnes uppträder i samband med Vätterfesten. Det ska bli grymt kul och ni kan räkna med alltifrån bilder, videoklipp och en rapport/recension här i bloggen när jag kommer hem.

Tills dess får ni ha en riktigt trevlig torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0