Min tio-i-topplista

Nu såhär innan Agnes tredje skiva släpps, som fortfarande inte har något namn för oss fans att använda, så har jag nu bestämt mig för att göra en tio-i-topplista och helt enkelt lista de tio Agneslåtar som jag gillar allra mest. Listan kommer dock inte att innehålla hennes nya singel, On And On, och det av den enkla anledningen att jag vill att listan enbart ska visa mina favoritlåtar från Agnes två första album. Jag lär göra en ny och uppdaterad lista när hennes tredje skiva väl har släppts, men det är då det. Nu är det enbart låtar från Agnes och Stronger som gäller. Varsågoda!

10 - Stranded
Agnes andra singel från hennes första och självbetitlade album är oerhört trevlig att lyssna på och då speciellt när man vill röra sig lite extra. Inte för att jag tränar på gym eller så, men hade jag gjort det så hade jag definitivt lyssnat på den här låten samtidigt som musklerna byggdes upp.

9 - Emotional
Direkt när jag hörde Emotional för första gången så gillade jag den skarpt och det gör jag fortfarande. Den har ett skönt gung i sig som är svårt att förklara, men som alltid gör att jag myser lite extra varje gång jag hör den.

8 - I Had A Feelin´
En riktigt grym låt från Agnes andra skiva, Stronger. Jag fastnar alltid i rytmerna så fort jag hör första tonen spelas ur mina högtalare och jag vet att jag alltid kommer att göra det också. Det är nämligen en känsla som inte går av för hackor, bara så att ni vet.

7 - Forever Yours
Faktiskt en låt som har växt hos mig hela tiden under dessa år. Refrängen är helt och hållet underbar och Agnes magnifika röst får mig alltid att rysa av välbehag. Forever Yours är utan tvekan ett av de absolut bästa spåren på hennes första skiva.

6 - I Believe In You
Har ett helt fantastiskt intro som jag påpekade för brorsan direkt under första lyssningen. I just det ögonblicket (när introt spelades) visste jag att den här låten skulle bli något alldeles extra och visst fick jag rätt. I Believe In You var och är fortfarande en av de låtar från Stronger som jag gillar allra mest.

5 - I Believe
Ännu en låt med frasen "I Believe" i sig, men ta mig tusan vad grym den är alltså. En enormt vacker kärleksballad där Agnes underbara röst leder en igenom varje textrad likt vinden som smeker ängsblommornas gröna blad under sommaren. Övriga kommentarer överflödiga.

4 - Top Of The World
Låttiteln är en fras som jag använder ganska ofta till att beskriva en specifik Agnes-relaterad händelse i mitt liv. Vad den händelsen innefattar känner nog de allra flesta redan till, men skulle ni inte göra det så är det ert problem. Har inte tid att sitta här och berätta allt det just nu. Hur som helst, låten Top Of The World är helt otroligt bra och jag hoppas verkligen att Agnes sjunger den under hennes nästa turné.

3 - (What Do I Do With) All This Love
En av de vackraste balladerna som någonsin har gjorts, men det är också en låt som betyder enormt mycket för mig personligen. Ni som vill veta mer om det kan jag bara ge följande råd; läs mitt tidigare blogginlägg med rubriken "Första september...".

2 - Right Here Right Now (My Heart Belongs To You)
Låten som verkligen visade det svenska folket att det faktiskt bara fanns en värdig vinnare på scenen den där vinterkvällen 2005. Agnes lät, trots halsproblemen som hon drogs med just då, helt fantastiskt och Right Here Right Now (My Heart Belongs To You) har sedan dess alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Precis lika underbar att lyssna på nu som det var då.

1 - Champion
För alla som känner mig väl kommer det nog inte som en överraskning att Champion ligger etta. Eller ja, det borde inte göra det i alla fall. I vilket fall som helst så är Champion min absoluta favorit p.g.a. dess makalösa uppbyggnad med allt ifrån pianospel till en stor maffig kör. Okej, nu kanske den inte var det (svårt att veta), men det viktigaste är ju trots allt att den låter som den vore det. En underbart fin ballad och en låt som har varit nummer ett för mig oerhört länge. Det är ju mycket möjligt att det kommer att ändras när Agnes tredje skiva har släppts, men där är vi ju inte riktigt ännu, eller hur?

Hoppas att ni gillade min lilla lista och skriv gärna upp er egen tio-i-topplista i er kommentar här nedan, om ni känner för det. Ni behöver dock inte skriva så mycket som jag har gjort om varje låt, men det väljer ni såklart själva.


Kommentarer
Postat av: Marielle

Min lista ser ut såhär:

10:I Believe

9:Kick Back Relax

8:Stranded

7:Top Of The World

6:I Believe In You

5:(What Do I Do With) All This Love

4:Somewhere Down The Road

3:Emotional

2:Right Here Right Now

1:Champion



Jättesvårt att göra en exakt lista

2008-09-12 @ 17:55:38
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee
Postat av: Benny

Fin lista, Marielle! :)

2008-09-12 @ 20:33:35
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Anonym kändis

Hej,

Kul med listor ibland. For love är inte med. Det tycker jag är en bra låt. :-)

2008-09-18 @ 01:37:16
Postat av: Benny

Anonym kändis: Ja, For Love är en mycket bra låt, men då Agnes har så många bra låtar blir det tyvärr att alla inte får plats på en topp 10-lista.



Men som sagt, visst är For Love en riktigt grym låt. :)

2008-09-18 @ 02:34:51
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0