Karaoke och jag

Jag vet inte om ni känner till det, men jag är faktiskt ett enormt stort fan av fenomenet som i folkmun brukar kallas för karaoke. Nu säger jag inte att jag sjunger särskilt bra, för det gör jag inte heller, men kul är det och det är ju det som räknas i längden. Nu är det dock inte så att jag brukar gå på karaokebarer eller något sådant, o nej. Allt sjungande som jag står för görs i hemmet och då främst i spel som SingStar eller Rock Band. Tvingar någon mig till något annat så får dem med mig att göra, så enkelt är det.

Nåväl, en dröm som jag har haft länge är såklart att få sjunga någon av Agnes låtar i något av dessa spel. Rock Band kan man dock glömma direkt, då låtarna som bjuds där enbart är rock, metal och punklåtar. En salig blandning av gammal och ny rock kanske vore ett bättre sätt att beskriva det på. Men det är det inte det viktiga, utan det viktiga är att vi nog inte kommer att få se exempelvis On And On där. Tyvärr, men så är det.

När det kommer till SingStar finns det däremot en betydligt större chans och med tanke på att det redan nu finns en låt med Darin (Money For Nothing) och en låt med Daniel Lindström (Coming True) att köpa i SingStore så borde ju dörren stå vidöppen för en så pass grym artist som Agnes. Man måste dock tänka på att Darin och Daniels låtar dök upp i spelet för ett par år sedan. Sen dess har det inte dykt upp fler låtar från någon artist från Idol överhuvudtaget. Men det är just därför som jag vill bryta den trenden och självklart är det Agnes jag vill få med. Vilken låt spelar inte så stor roll, utan det viktigaste är hon får vara med i spelet som så många andra artister från världens alla hörn redan är.

Funderar på att skicka ett mejl till utvecklarna och höra med dem vad de tycker. Jag menar, det kan ju knappast skada.

OBS. Vill också tillägga att det släpps ännu ett karokespel senare i år vid namn Lips och då till Xbox 360. Men då det inte finns ute nu, och därmed inte är aktuellt för närvarande, har jag också valt att inte skriva om det i texten ovan. OBS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0