Dance Love Pop - låtlistan

För några dagar sedan fick jag reda på hur låtlistan på Agnes tredje album, Dance Love Pop, kommer att se ut och just därför tänkte jag nu skriva lite grann om mina tankar kring det. Men vi börjar väl med att skriva alla låtarna i rätt ordning först, eller vad tycker ni? Mm, tänkte väl det.

  • Release Me
  • On And On
  • Love Me Senseless
  • How Do You Know
  • I Need You Now
  • Look At Me Now
  • Don't Pull Your Love Out
  • Open Up Your Eyes
  • Sometimes I Forget
  • Big Blue Wall

  • Tio låtar totalt, vilket några kanske tycker är lite futtigt, men i min bok är det helt perfekt och något som jag dessutom hade hoppats på. Är det nu så att Agnes har spelat in fler än dessa tio låtar, vilket jag är relativt säker på att hon har gjort, så kanske någon av dem dyker upp som bonuslåt på en framtida singel eller liknande. Nu är det ju självklart bara spekulationer från min sida, men det kan mycket väl hända. Ingenting är omöjligt, som det så fint heter.

    Rent spontant när jag såg låtlistan för allra första gången så fastnade mina ögon på den absolut sista låten på skivan, nämligen Big Blue Wall. Fråga mig inte varför, men förmodligen beror det på att just den låttiteln är så pass annorlunda om man jämför med de andra. Vad handlar låten om? Ja, det kan man verkligen fråga sig. Handlar det om vatten, vågor och dylikt? Eller något helt annat som man absolut inte räknat med? Oavsett vad så ska det bli enormt spännande att höra den och alla de andra låtarna som man inte har en susning om hur de låter.

    Den enda låten på Dance Love Pop som man har hört, bortsett från On And On då, är ju Love Me Senseless. Visst, nu var det ju bara en pytteliten del som man fick höra i P3 Star, men personligen så gillade jag verkligen vad jag hörde. Agnes röst lät lika underbar som alltid och soundet i låten var minst lika underbart det. Utan tvekan en låt som med stor sannorlikhet kommer att bli en av mina personliga favoriter från skivan. Det kan jag faktiskt säga redan nu.

    Dance Love Pop släpps som bekant den 29 oktober och även om det fortfarande är lite över en månad kvar tills dess så känns det som att tiden kommer att gå ganska snabbt. Eller ja, för mig känns det så i alla fall.


    Kommentarer
    Postat av: Tommy

    Undrar inte om Love me senseless kommer bli singel nummer 2? Med tanke på att den är placerad efter OAO, ofta brukar de placera låtarna så, men det är ju inte säkert..

    2008-09-27 @ 10:51:47
    Postat av: Benny

    Love Me Senseless kan mycket väl bli andra singeln, men att bara gå efter dess placering på skivan är nog lite väl långsökt, tror jag.



    Fast det är klart, man vet ju aldrig exakt hur de tänker när de placerar låtarna på skivan. Vi får se, helt enkelt.

    2008-09-27 @ 19:34:11
    URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
    Postat av: Cybéle

    Den e bra,men sorglig..

    2008-09-28 @ 20:54:19
    URL: http://sweetc.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0