Dance Love Pop

Alltså, nu börjar jag bli ordentligt trött på det här! Nu är det andra gången jag skrivit en blogg som varken sparas eller läggs upp när jag klickat på "Spara & publicera" här nedan. Jag menar, varför händer det just mig och framför allt; varför händer det bara när jag skrivit en lång text? Om det skulle hända när jag skrivit en kort blogg så gör det inget, men då händer det såklart inget. Nix pix, bara när jag skrivit en lång och tydligt inriktad text. Är sur som en citron, men vad hjälper det. Ingenting.

Nåja, det som jag så gärna ville förmedla med den här bloggen var helt enkelt det faktum att Trackslistans programledare, Kaj Kindvall, igår avslöjade vad Agnes tredje skiva kommer att heta. Kort och gott så kommer den att heta Dance Love Pop, och jag fullkomligt älskar det. Det är sannerligen ett namn som inte hymlar med något, utan är ärligt och rakt. En s.k. "pang-på" titel som direkt talar om vad det är för slags musik som man kan förväntar sig på den. I Sverige är det dock inte särskilt vanligt med sådana titlar, men det är också det som gör det hela så himla mycket bättre, enligt mig.

Några kanske tycker att det är en väldigt konstig och annorlunda titel att ha på ett album, men om bandet Red Hot Chili Peppers kunde släppa sitt album, Blood Sugar Sex Magik, i början av 90-talet så kan ta mig tusan Agnes släppa ett album med namnet Dance Love Pop år 2008. Någon officiell information kring skivans namn finns dock ännu inte att hitta på Agnes hemsida, men jag kan nästan slå vad om vad som helst att det mycket snart kommer att bli ändring på det.

Just det ja, på tal om Tracks så klättrade On And On till femte plats igår, vilket var enormt roligt! Glöm nu bara inte att rösta fram nästa veckas lista och förhoppningsvis så klättrar Agnes nya singel ännu högre upp då. För att rösta går det bra att använda sig av länken här nedan:

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/tracks/index.asp?taskid=1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0