Delade känslor kring en radiokanal

Nu känns det äntligen som att On And On har börjat lossna och då främst när det handlar om radiospelningar. P3 har börjat spela den allt oftare, både när det gäller den vanliga radion men även i webbkanalerna som P3 Star m.fl. Om vi istället går över till de kommersiella kanalerna så är det faktiskt Rix FM som ligger i framkant när kommer till antalet spelningar och det trodde jag ärligt talat aldrig att jag skulle säga någonsin. Rix FM har under de senaste åren alltid varit en radiokanal som varit extremt lätt att förpesta och kasta skit på, i alla fall för min egen del. Dels för de i princip aldrig ville spela någon av Agnes låtar, men också för att kanalen helt enkelt blev sämre och sämre i takt med att tiden gick.

Nu har dock Rix FM visat framfötterna på riktigt, då de som sagt spelar On And On väldigt ofta om dagarna. Men betyder det automatiskt att allt är frid och fröjd mellan mig och kanalen? Nej, inte riktigt. Missförstå mig dock inte nu, då jag självklart tycker det är enormt kul att On And On är en av de allra mest spelade låtarna på kanalen, men trots det så vet jag inte om jag någonsin kommer att lyssna på Rix FM lika mycket som jag gjorde förr i tiden. Jag kommer nämligen ihåg att jag lyssnade enormt mycket på just Rix FM när jag praktiserade på ICA för många år sedan och gillade skarpt vad jag hörde. Nu tänker jag inte på musiken i just det här avseendet, utan på programmen och kanalen i sin helhet.

Förr stod faktiskt Rix FM för kvalitet i mina ögon. Det gör de inte längre och det är en trist utveckling. Men vem vet, kanske kommer detta att ändras igen om ett par år. Vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer.


Kommentarer
Postat av: Cybéle

Jag klagar alltid på min näsa..o kollar på folks andra näsor haha :). Men pappa säger"Ingen kollar på din näsa, du bara tror det"

2008-09-17 @ 23:00:47
URL: http://sweetc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0