Jag svävar på moln

Igår uppträdde Agnes live i programmet Lilla Melodifestivalen som sändes i SVT. Hon sjöng såklart sin nya singel On And On och jäklar alltså vad grym hon var. Det shownummer som hon bjöd mig och alla andra på var nog bland det häftigaste som jag har sett, där hon i början av låten faktiskt började sjunga sittande på en tronliknande stol. Just den biten hade jag absolut inte räknat med från början, vilket resulterade i att jag enbart fick fram ett enda ord när Agnes hade sjungit klart och det var ett högt och tydligt wow. Min mamma och bror, som också hade tittat, kunde bara instämma.

Spelade självfallet in hela uppträdandet med min inspelningsbara DVD-spelare, så senare tänker jag sysselsätta mig med att titta på det ett par gånger till. Alltså, Agnes var så vacker när hon stod där och sjöng att jag kunde svära på att jag t.o.m. såg TV:n smälta en aning. Okej, det kanske var en smärre överdrift från min sida, men grymt vacker var hon, precis som vanligt.

Några ljudproblem, som var ytterst närvarande under Agnes uppträdande i Sommarkrysset tidigare i år, fanns inte att hitta överhuvudtaget den här gången, vilket jag såklart är oerhört glad över. Nog för uppträdandet i Lilla Melodifestivalen var inomhus, men det verkar helt klart som att SVT har mer koll på sina tekniska atteraljer än vad TV4 har. Är jag särskilt förvånad över det? Nej, inte direkt. Inte när man ser till alla de problem som många av TV4:s underhållningsprogram har lidit av under de senaste åren.

Men låt oss nu glömma de där klåparna och istället fokusera ännu en gång på Agnes och hennes framträdande. Jag fullkomligt älskar hennes live-version av On And On och jag vet att jag knappast är ensam om att tycka så. När jag började skriva detta inlägg så hade jag tänkt lägga upp Agnes uppträdande som en YouTube-video längst ner, men nu har jag bestämt mig för att göra det lite senare och då i ett separat inlägg. Tycker att det blir bäst så.

Ni kanske undrar vad jag tyckte om Lilla Melodifestivalen som program och hur de tävlande var? Tja, det var utan tvekan ett bra sammanställt program, men fråga mig dock inte vad jag tycker om de tävlande. Nej, det är inte så att jag tycker att de var dåliga eller så, men ärligt talat så glömde jag bort varenda låt och tävlande när Agnes väl äntrade scenen och började sjunga. Det var faktiskt väldigt nära att jag tog upp mobiltelefonen för att SMS-rösta på henne, trots att det inte var möjligt.

Men även om det var omöjligt för mig att rösta på Agnes så blev den här kvällen en magisk afton för mig. Har aldrig svävat på moln tidigare, men tack vare Agnes så vet jag nu hur underbart det känns.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Håller med dig till 100 Benny! Detta var något alldeles extra :)Attans att man inte kunde rösta på Agnes ;)

2008-10-05 @ 09:15:07
Postat av: Benny

Japp, hon hade vunnit lätt i så fall. :)

2008-10-05 @ 20:47:02
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Det var helt klart det bästa hon gjort i teve, hittills!

2008-10-06 @ 23:09:47
URL: http://agnes.owns.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0