Dance Love Pop har nu släppts!

Idag är det den 29:e oktober, vilket är dagen då Agnes tredje skiva, Dance Love Pop, officiellt släpps till butikerna. Själv har jag ju haft och lyssnat på skivan ända sedan i lördags förra veckan, men för alla andra som inte har kunnat åka till de två första signeringarna (Mjölby och Växjö) och därmed kunnat köpa den lite tidigare, så kan man alltså köpa skivan "på riktigt" nu. Vilket jag också rekommenderar alla som gillar grym popmusik att göra, då skivan är fantastiskt bra.

Som alltid när det kommer till skivsläpp så är det enormt spännande att se hur den tas emot av alla musikrecensenter runtom i landet. Än så länge har responsen till Dance Love Pop varit relativt positiv, då den fått en hel del treor och även en fyra i betyg (NT.se), även om det såklart klagas lite grann också. Själva klagomålen kan jag verkligen inte relatera till personligen, men det är ju trots allt musikjournalister vi talar om här. Sammantaget måste jag nog ändå säga att jag är hyfsat nöjd med recensionerna som Dance Love Pop har fått hittills, och då speciellt med tanke på vilka recensioner som Agnes andra album, Stronger, fick när det begav sig.

De två stora kvällstidningarna, Aftonbladet och Expressen, har dock inte publicerat sina recensioner ännu, men det lär väl ske ganska snart. Aftonbladet har exempelvis ändrat dag för sina musikrecensioner från onsdagar till lördagar, vilket betyder att vi måste vänta ett litet tag till. Har jag några förväntningar på deras recensioner dock? Tja, om jag ska vara ärlig så vet jag inte, men visst hoppas man på det bästa. Man ska dock komma ihåg vad det är för tidningar vi talar om här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0