Agnes & Melodifestivalen 2009 - spekulationer

För någon dag sedan blev det klart vilka bidrag som kommer att tävla i Melodifestivalen nästa år, men än så länge har inga artister blivit officiellt utannonserade. Men trots det så kan man ju såklart läsa i såväl Aftonbladet som andra tidningar vilka dessa artister kommer att bli, men då det inte är officiell information från SVT så måste man ta det hela med en nypa salt. Visst är det så att Aftonbladet har prickat in rätt artister ganska många gånger tidigare, men trots det så måste man ändå försöka ta det hela med ro, i alla fall för närvarande.

Att jag överhuvudtaget skriver om detta här i bloggen borde ju vara ganska självklart för de allra flesta, men för er som trots allt inte har förstått så är det ju faktiskt så att Agnes är en av artisterna som tidningarna har nämnt. De skriver att hon ska framföra bidraget "Love, Love, Love" som är skriven av Anders Hansson. Att det är just Anders som har skrivit låten gör ju att det mycket väl kan vara så att Agnes kommer att sjunga den när tävlingen drar igång i början av nästa år, men helt 100% säker kan man ju dock inte vara. Men visst är chansen för att få se Agnes i Melodifestivalen 2009 väldigt stor, det kan man inte förneka.

Vad tycker då jag om detta personligen? Tja, jag har ju redan skrivit lite grann om ämnet i ett tidigare inlägg, men för att göra en lång historia kort så tycker jag helt klart att det finns både för- och nackdelar med att vara med i en tävling som Melodifestivalen. En nackdel vore ju såklart om Agnes skulle åka ut väldigt tidigt, och speciellt då med tanke på de nya reglerna. Om vi däremot vänder på steken så är det ju såklart positivt att man som artist får synas väldigt mycket i diverse medier under tävlingens gång, vilket i princip alltid är bra. Som sagt, det finns både plus och minus i den här ekvationen, men om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att fördelarna väger tyngst, i alla fall just nu.

Dessutom så tror jag inte att Agnes skulle gå in i tävlingen med en dålig, medelmåttig eller ens bra låt. Nä, har nu Agnes bestämt sig för att vara med så kan vi nog räkna med en låt utöver det vanliga och som kommer att slå oss alla med häpnad.


Kommentarer
Postat av: Marielle

Du behöver inte vara så punktlig med allt. Och de nya reglerna är inte så nya heller liksom!



2008-10-16 @ 20:19:27
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee
Postat av: Joel

Nej, jag tror inte heller Agnes tävlar med en medelmåttig låt, som Sibel gjorde.. Nej då ! Jag tror Agnes tänkte igenom detta mer.

2008-10-16 @ 21:12:16
Postat av: Benny

Marielle: Det är min blogg och jag skriver precis hur punktligt jag vill. Sedan är reglerna visst nya, för mig, då jag inte har tittat på tävlingen så noga under de senaste åren.



Joel: Exakt. Det blir spännande att följa detta framöver.

2008-10-16 @ 21:57:27
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Tommy

Jag är redan nervös inför det, och vi vet ju inte 100% att Agnes ska delta, hur ska detta sluta?!

NU får vi hoppas att albumet blir en stor succe och att vi får ytterligare ett par hits, då kan ju chanserna i MF öka.

2008-10-16 @ 22:06:45
Postat av: Benny

Tommy: Förstår hur du känner dig, men samtidigt är det ju ingen idé att vara nervös redan, då vi som sagt inte vet om Agnes kommer att vara med överhuvudtaget. Bättre att vänta med att vara nervös tills senare. :)

2008-10-17 @ 19:08:33
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Jag delar helt dina funderingar och synpunkter i ämnet ;)

2008-10-17 @ 19:23:47
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Kul att höra, Marco. :)

2008-10-17 @ 22:06:25
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0