Agnes i P3 Live Session

Skriver det här inlägget mitt i natten, men det kan inte hjälpas. Igår kväll medverkade och sjöng Agnes i P3 Live Session och jag har följande att säga om hennes insats; helt jäkla otroligt bra! Jag har försökt vända och vrida på det, men det är svårt, om inte omöjligt, att beskriva det på något annat sätt än så. Ja, för mig då alltså. Hur som helst, ett gäng låtar var det sagt att Agnes skulle framföra under kvällen och ett gäng låtar blev det också, som exempelvis Right Here Right Now, Champion, How Do You Know och såklart den nya kommande singeln Release Me. Ni anar inte hur skönt det var att höra Agnes själv bekräfta singelvalet. Slut på spekulationerna kring den lilla detaljen, med andra ord.

Agnes framförde alla låtarna tillsammans med sitt band, där den enda man kände igen från tidigare var Anton på gitarr och piano, men allesammans gjorde ett mycket bra jobb på sitt specifika instrument. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är just detta band som Agnes kommer att åka runt med under turnén efter jul. Något annat vore bara konstigt, om ni frågar mig. Jag menar, ju längre som man spelar ihop, desto bättre blir man som en enhet, så räkna med att få se mer av de andra bandmedlemmarna också i framtiden.

Låt oss återgå till Agnes igen, för jag blev verkligen grymt imponerad över allt hon gjorde under kvällen. Det trodde jag faktiskt inte på förhand, då jag (såklart) hade enormt stora förväntningar. Men dessa infriades och med råge dessutom. Att få höra Agnes sjunga låtarna från Dance Love Pop med liveband var som silke för mina öron. Visst är albumversionerna också fantastiskt bra och grymma, men detta var ändå något alldeles speciellt. Release Me lät t.ex. helt otroligt bra och jag hoppas verkligen att det kommer att gå minst lika bra för den som det har gått för On And On, när den väl släpps som singel lite senare.

En minst sagt lyckad kväll alltså. Men saknades det inte något då? Jo, det gjorde det faktiskt. Jag ville nämligen höra Agnes sjunga Big Blue Wall live, men tyvärr blev det inte så denna gång. Jag kan bara hoppas att hon väljer att sjunga den under sin kommande turné. Ingen skulle bli lyckligare än jag i så fall.

Kommentarer
Postat av: Marco

Du har sagt det mesta! Agnes går från klarhet till klarhet.



Man undrar hur de tänkt göra låtarna under konsertturnén (eller klubbturné?). Det vore iofs intressant att höra dem i originalversion fast live, men det kanske inte låter sig göras på ett tillräckligt bra sätt. Om det blir någon form av konsertturné så lutar det nog åt att det blir det här avskalade stuket där Agnes sång får mer utrymme. Men på klubbspelningar kanske det blir singback?

2008-11-20 @ 14:50:53
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Det gör hon sannerligen. :)



Ja, jag har också tänkt på det en hel del. Själv vill jag nog att de fortsätter med dessa avskalade versioner av låtarna, oavsett om det blir en konsertturné eller klubbturné. Singback är ju såklart också en idé, men under en turné vill jag helst att det ska låta en aning annorlunda i jämförelse med albumversionerna av låtarna.

2008-11-20 @ 16:18:33
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Joel

Tyckte också Big Blue Wall fattades. Annars var allt magiskt :) !

2008-11-22 @ 01:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0