Ett litet fel i texten

Laddade såklart ned Right Here Right Now i SingStore så fort låten dök upp och jag är självfallet mycket nöjd med mitt inköp. Något som dock gjorde mig lite förvånad var när jag sedan kollade in videon och märkte av ett fel i texten. Där Agnes sjunger "How your vision caught my eyes" stod det istället " And your vision caught my eyes". Då utvecklarna av SingStar, och tillika de som lägger in texterna i låtarna, alltid lyssnar lite extra på vad artisten/sångaren i bandet sjunger för att få allt rätt så kan jag inte förstå detta misstag. Att Agnes sjunger "How" och inte "And" hör ju vem som helst, så varför de har skrivit fel kan man bara spekulera om.

Hur som helst, i övrigt såg jag inga fel i texten och låten är ju precis lika vacker att lyssna på nu som den var när Agnes vann Idol för tre år sedan. Videon har också "åldrats" (hittar inget bättre ord för närvarande) enormt bra, tycker jag. För även om min favoritvideo är den till Champion, så gillar jag videon till Right Here Right Now också och det skarpt. Det är möjligt att jag skriver en separat blogg där jag listar mina favoritmusikvideor med Agnes vid ett senare tillfälle, men det får vi se. Beror på om jag har tid till det eller inte.

Nu under helgen ska jag för första gången göra ett försök att sjunga Right Here Right Now, så får vi se hur det går. Kanske lägger upp någon bild från sångsessionen här i bloggen. Ja, om det gick tillräckligt bra d.v.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0