En liten uppdatering

Alltså, ni kan ju bara ana hur glad jag blev igår kväll när jag kollade mejlen och fick reda på att jag hade vunnit biljetter till P3 Live Session den 19:e november där bl.a. Agnes medverkar. Hade verkligen inte trott att jag skulle gå och vinna, då jag vanligtvis inte har någon tur alls när det kommer till sådana här tävlingar. Men så blev det alltså och glädjen visste inga som helst gränser. Ja, tills idag då vill säga, då jag fick reda på att det kanske inte kommer att bli av alls för min del. Nu är inget hugget i sten ännu, men p.g.a. personliga anledningar så måste jag kanske stå över resan till Stockholm, vilket i så fall känns enormt surt.

I övrigt har det varit ett par händelserika dagar, måste man säga. För det första så lyckades Agnes tredje album, Dance Love Pop, att knipa femte platsen första veckan på albumlistan, vilket är mycket bra. Hur det kommer att se ut nästa vecka är svårt att säga, då konkurrensen är stenhård, men jag hoppas ändå på en bra placering. Förhoppningsvis kommer de att sälja en hel del exemplar av skivan under signeringen i Partille under morgondagen och sedan även under signeringen i Torp Köpcentrum. Önskar verkligen att jag kunde åka till ännu en signering, men som det ser ut just nu är det tyvärr omöjligt. Jag slutar dock aldrig att hoppas.

Sedan så gästade Agnes talkshowen "Virtanen + Sällskap" under gårdagen och jag måste säga att jag alltid blir lika grymt imponerad över hennes och Antons akustiska version av On And On. På tal om akustiska versioner så svarade Agnes i en chatt på tv4.se att hon håller på att spela in en sådan version av On And On i studion, vilket ju faktiskt kan resultera i en helt akustisk version av hela Dance Love Pop-skivan om vi har tur. Inget är säkert än såklart, men om det kommer att ske så kan ni lita på att jag aldrig kommer att sluta le. Oj, det rimmade ju.

Ja, så kan det gå ibland.

Kommentarer
Postat av: Erik

Grattis till biljetterna!



Visst har väl du konto på Wikipedia och kan göra ändringar där? Skulle inte du kunna ändra bilden på Agnes som förekommer i alla artiklar om henne.



Det finns ju så många fantastiska bilder, men de har lyckats välja en av de få dåliga. Hon ser dubbelt så gammal ut som hon är.

2008-11-10 @ 00:39:32
Postat av: Benny

Erik: Tack så mycket! :)



Är tyvärr inte säker på vilken bild du menar. Menar du den som syns till höger på Agnes Wikipedia-sida eller någon annan?

2008-11-10 @ 16:15:30
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Erik

Ja, den finns på

Carlsson" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/AgnesCarlsson

men även på

2005" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Idol2005

Carlsson" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/AgnesCarlsson

med flera

Bildlänken är Carlsson.jpg" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:AgnesCarlsson.jpg



Det kanske bara är jag, men jag tycker knappt man ser vem det är och det är ju synd.

2008-11-10 @ 16:53:39
Postat av: Benny

Okej. Personligen tycker jag dock inte att det finns några dåliga bilder på Agnes, även om det såklart finns mycket bättre än den som ligger uppe på hennes Wikipedia-sida.



Saken är bara den att jag faktiskt inte har något konto på Wikipedia. Jag har ändrat information där ett par gånger, ja, men något konto har det inte blivit av att jag har fixat.



Sedan verkar det vara rätt så krångligt att byta bild. Det är i alla fall intrycket som jag har fått när jag har läst lite mer om det.

2008-11-10 @ 18:14:31
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0