Den andra singeln

Än så länge går det ju väldigt bra för On And On, men visst funderar man lite grann på vilken låt från Dance Love Pop som kommer att bli den andra singeln. Personligen hoppas jag att antingen Release Me eller Big Blue Wall blir nästa singel, och då är nog den förstnämnda den allra mest troliga. Men samtidigt hoppas jag innerligt att de släpper Big Blue Wall som singel också så småningom, då den är så fantastiskt bra. Jag vet inte vad ni tänker göra, men jag tänker i alla fall hålla tummarna för att det ska hända.

Hur som helst, en annan låt som verkligen känns som att den kommer att bli nästa singel är How Do You Know. Varför det då? Jo, för det första är det en av de nya låtar som har lagts upp på Agnes MySpace-sida och för det andra har hon ju också sjungt den låten, tillsammans med On And On och Right Here Right Now, under signeringarna. Jag skulle t.ex. inte bli ett dugg förvånad om Agnes kommer att sjunga How Do You Know i TV4:s Nyhetsmorgon under morgondagen.

Att sia om framtida singlar är alltid enormt svårt, om inte omöjligt under vissa stunder, men detta är i alla fall mina tankar kring det hela. Huruvida jag har rätt eller fel återstår ju att se.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Jag måste säga att jag blir besviken om det inte blir "release me", det är ju enligt väldigt många (fans och recensenter) det starkaste spåret på plattan. Den skulle bli riktigt riktigt stor, kanske större än OAO.

2008-11-02 @ 10:27:23
Postat av: Benny

Tommy: Som det känns just nu verkar det ju bli How Do You Know och personligen har jag inga problem med det, även om jag själv hade önskat Release Me eller Big Blue Wall som singelval.



Men How Do You Know är också en väldigt bra låt och jag hade ju dessutom rätt i det faktum att Agnes skulle uppträda med den låten i Nyhetsmorgon.

2008-11-02 @ 12:12:56
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Jag är inte så säker på att de väljer How Do You Know som andra singel. Även om det är en bra låt det också! De valde exempelvis Love Me Senseless som ett andra smakprov från albumet, i P3 Star. Det betyder inte heller automatiskt att de väljer den som 2:a singel. Det är bra att fördela gracerna och få så många låtar som möjligt spelade i olika media. Release Me skulle sitta fint som andra singel inom kort ;)



Det kan mycket väl bli en av balladerna också... :o



Orsaken till att de väljer HDYK som akustisk live-låt har säkert sina förklaringar.

2008-11-04 @ 00:43:23
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Ärligt talat hade jag tänkt skriva ännu en blogg i det här ämnet, då jag faktiskt har ändrat åsikt. Från att vara oerhört säker på att det kommer att bli How Do You Know, så är jag inte alls lika säker längre.



How Do You Know är en riktigt bra låt, det kan man inte förneka, men att Agnes sjunger den på signeringarna m.m. kan ju helt enkelt bero på att man vill att folk ska få en uppfattning om vilka låtar som man kan finna på DLP.



Självklart lär vi ju märka ganska snart vilken låt de har valt till andra singel, men något som inte är lika klart längre är att det kommer att bli How Do You Know.

2008-11-04 @ 19:22:58
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Oavsett vilken låt som blir andra singel så blir det säkert bra. Vissa saker pekar onekligen på HDYK, men man vill ju hålla dörrarna öppna för andra alternativ.

Hade jag varit i situationen att jag skulle välja singel så hade jag valt Release Me. Varför vänta med det mest populära? (enligt webbomröstningar)

2008-11-05 @ 00:01:35
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Jo, jag håller med och Release Me verkar ju redan vara populär på flera håll, som sagt.

2008-11-05 @ 16:34:08
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0