Min önskekonsert med Agnes

Jaha, då var man tillbaka efter "julledigheten", eller vad man nu vill kalla det. Har haft en riktigt bra jul, måste jag säga, om det nu finns någon därute som ligger sömnlös om nätterna och bara måste få veta det. Men nu ska ju inte det här inlägget handla om hur min jul har varit (det har jag en helt annan blogg till), utan jag tänkte faktiskt skriva ned hur min önske-setlist med Agnes ser ut för närvarande. För er som inte känner till vad en setlist är för något så kan jag berätta att det helt enkelt är en lista över vilka låtar som ska spelas under en konsert och självklart också i vilken ordning låtarna ska spelas.

Under julhelgen har jag funderat ganska mycket kring detta, då det ju kommer att bli en turné med Agnes under nästa år. Exakt hur långa hennes spelningar under 2009 kommer att bli vet jag såklart inte med säkerhet, men om informationen från Ticnet stämmer någorlunda, så lär man åtminstone får räkna med en konsert på ringa två timmar totalt. Självklart måste man tänka på att andra viktiga saker som pauser och mellansnack finns inberäknat i den tiden också, men hyfsat långa konserter kan vi nog i alla fall räkna med att det blir. Lär bli grymt!

Nåväl, här är i vilket fall som helst min önske-setlist med Agnes. Varsågoda!

1. On And On

2. Top of the World

3. Emotional

4. Release Me

5. Champion

6. (What Do I Do With) All This Love

7. Stranded

8. Kick Back Relax

9. How Do You Know

10. I Believe In You

11. Forever Yours

12. Love Me Senseless

13. I Had A Feelin´

14. I Believe

15. Look At Me Now

16. Let Me Carry You

17. (Baby) I Want You Gone

18. Sometimes I Forget

19. Love Is All Around

20. Big Blue Wall

21. Right Here Right Now

Finns det en eller flera speciella låtar som just ni vill att Agnes ska sjunga under den kommande turnén? Skriv då gärna en kommentar om det här nedan.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Min setlist skulle nog se ganska lik ut som din, men "Don´t pull your love out" skulle finnas med, då jag väldigt gärna vill se Agnes köra den live.

2008-12-28 @ 11:07:24
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Mm, jag förstår vad du menar, då "Don´t Pull Your Love Out" är en mycket bra låt. Men även om den inte kom med på min setlist just nu, så kanske den dyker upp där i framtiden. Vem vet? :)

2008-12-28 @ 19:24:00
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Marco

Agnes har onekligen många bra låtar i ryggsäcken nu :)

Angående setlistan så blir det en närmast "episk" avslutning med Big Blue Wall och RHRN :D

Antingen gör man så eller så avslutar man med party!

2008-12-29 @ 00:02:02
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Benny

Marco: Ja, det har hon verkligen. :)



--------------



Mm, det går ju att välja om man vill ha en episk avslutning, vilket Big Blue Wall och RHRN innebär, eller en lite mer partyinriktad sådan.



Båda är såklart bra val, men personligen väljer jag den episka avslutningen alla dagar i veckan. :)

2008-12-29 @ 03:11:04
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Liza (& Marren)

Måste säga att alla hennes låtar är superbra, men en låt som alltid har varit min favorit är champion :)

2008-12-30 @ 23:35:38
URL: http://wheresyourdignity.devote.se
Postat av: Benny

Liza & Marren: Jo, det kan jag hålla med om. Champion är verkligen en av Agnes bästa låtar. :)

2008-12-31 @ 18:57:37
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0