Rockbjörnen och Ramp

Igår blev det klart vilka som nominerades till Rockbjörnen, vilket är Aftonbladets musikpris för er som inte känner till det, och som Agnes-fan var det ju inte särskilt roligt, om man säger så. Inte en enda nominering fick hon och självklart blir man ju lite sur över det. Vore ju enormt konstigt annars. Nu tänker jag dock inte skriva så värst mycket mer om det här, då jag helt enkelt försöker glömma bort alltsammans, men jag vill ändå nämna det faktum att all min respekt som jag har haft för det här priset har i stort sett försvunnit helt. Detta beror dock inte enbart p.g.a. att Agnes blev utan nominering i år, även om det såklart är en del av det, utan är snarare något som har växt sig större och större inom mig under de senaste åren. Just nu känns det inte som att jag vill rösta på Rockbjörnen alls i framtiden, men vem vet, jag kanske ändrar mig någon gång. Vi får se.

Men nu över till något helt annat istället. Igår kväll var nämligen Agnes med i UR-programmet Ramp, som sändes kl. 19.30 i SVT2. Har väl kollat på programmet någon gång förut, men det var också väldigt längesedan. Då var det exempelvis en helt annan programledare med mera, men nu tänkte jag inte fokusera på den biten utan på Agnes såklart. Tyvärr var hon inte med i studion utan fick enbart svara på ett par frågor om kärlek, som var programmets ämne denna gång, i ett inspelat inslag. Lite tråkigt, tycker jag, då det hade varit ännu roligare om hon hade fått vara med i studion och svarat på frågorna där istället. Men man kan ju samtidigt inte få allt, som det heter.

Oavsett vad så var det riktigt kul att se Agnes i TV igen och hon gav också väldigt bra svar på frågorna som hon fick. Behöver nog knappast nämna det egentligen, men självklart såg hon enormt snygg och vacker ut. Det enda som saknades var lite livesång från Agnes, för då hade det varit så perfekt som det bara kunde bli. Men så blev det dock inte, utan man fick nöja sig med studioversionen av On And On som spelades i bakgrunden under pratstunden. Inget fel med det såklart, men på något sätt vill man ju alltid höra Agnes sjunga live när hon är med i TV, oavsett vad det är för program.

Eller ja, jag vill det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0