Ny vecka som innehåller både det ena och det andra

Efter en hyfsat lugn helg är det nu dags för en ny vecka igen och bortsett från att jag ska till tandläkaren imorgon så lär det bli en rolig vecka, då jag ska handla lite julklappar med mera innan helgen gör sitt intågande. Vad har detta med Agnes att göra, frågar ni er kanske? Tja, ingenting egentligen, men det jag tänker skriva om härnäst gör det desto mer. Det var ju nämligen så att Agnes sjöng lite grann tillsammans med ett flertal andra artister från Idol under finalen i fredags och efter att sett klippet ett par gånger nu kan jag bara säga att det var helt fantastiskt. Hade dock gärna velat se mer av Agnes, men jag antar att man får vara nöjd ändå. Grymt snygg var hon också, men det var ju knappast någon överraskning heller.

I slutet av denna vecka, alltså på söndag för att vara mer exakt, så är det dags för Agnes att medverka i programmet Ap-TV med Zillah och hennes tygapa/buktalarkompanjon Totte. Första avsnittet sändes igår, men tyvärr har jag inte hunnit med att kolla in hur programmet var uppbyggt och dylikt. Lär dock bli en rolig och spännande upplevelse när det är dags att kolla in nästa avsnitt, skulle jag tro. För den som vill veta den exakta tiden så börjar programmet kl. 8.30, så se till att inte glömma bort det nu.

Två andra roliga Agnes-relaterade nyheter, eller vad man nu vill kalla det, är att Rix FM nu äntligen har börjat spela Release Me och att Agnes på fredag ska vara sjungande gäst i Musikhjälpen som sänds just nu i P3 och även i TV. Att Rix FM skulle börja spela Release Me var ju egentligen bara en tidsfråga, med tanke på hur grymt bra låten är, men visst hade man ändå börjat tvivla lite grann. Just därför känns det oerhört skönt att de har börjat spela den nu. Angående Agnes medverkan i Musikhjälpen så kommer hon att vara där kl. 13.00 nu på fredag den 19:e december.

Vilket också råkar vara tiden då jag måste masa mig till AF och ännu ett möte där man med all säkerhet kommer att svimma av all tristess. Nåja, man kan ju alltid kolla på Agnes uppträdande i efterhand, för som det ligger till just nu finns det inte mycket annat att välja på för min del.

EDIT kl: 19.48: Fick nyligen reda på att Agnes är en av de gäster som kommer att medverka i P3 Star nu på lördag kl. 14.03. Det kommer att bjudas på julmys, pyssel och annat smått och gott. Självklart kommer jag att lyssna på det. Hoppas att ni gör detsamma.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Ja nog hade man börjat tvivla på att Rix skulle spela men som sagt så kunde de ju inte ignorera en sådan superhit som Release Me är, nu får vi hoppas att den kommer igång ordenligt och tar sig in på alla listor :)

2008-12-15 @ 20:27:12
URL: http://agnesimelodifestivalen.blogg.se/
Postat av: Benny

Tommy: Ja, vi får hoppas på det. :)

2008-12-16 @ 17:35:43
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0