Mina tankar kring videon

En intressant diskussion som jag har funderat på de här senaste dagarna är den kring Agnes nya video, så just därför tänker dela med mig lite grann av mina tankar om just det ämnet. Observera dock att dessa tankar inte, och då menar jag INTE, har något med själva låten att göra. De flesta förstår nog det i alla fall, men det kan ju knappast skada att vara lite extra noggrann. Okej, då börjar vi.

- En sak som en del klagar över har med själva videons budget att göra. De tycker helt enkelt att videon ser lite för "billig" ut, eller hur man nu ska uttrycka det. Självklart har alla rätt till sin åsikt, och så även i det här fallet, men personligen bryr jag mig inte ett dugg om hur mycket pengar de har lagt ned på videon. För mig känns det helt enkelt inte särskilt relevant, då jag tycker att den ser helt okej ut som den är.

- En annan sak har att göra med kameravinklarna, som vissa anser är lite underliga. Detta kan jag till viss del hålla med om, men förstör det videon på något sätt? Nej, absolut inte. Tycker snarare att det är coolt med lite kameravinklar som är lite annorlunda. Man blir överraskad, helt enkelt.

- Tillsist har vi själva handlingen i videon, eller bristen av densamma, som några har påpekat. Detta tycker jag också är ganska oväsentligt faktiskt, då en video inte alls behöver ha en handling för att ge ut ett budskap. Tänk efter, vad vill man göra när man hör "On And On"? Svaret kan ju självklart skilja sig från person till person, men själv vill jag bara dansa och njuta av musiken. Dock så är det väldigt svårt (har i alla fall jag märkt) att dansa och följa med i en komplicerad handling samtidigt. Ni kanske lyckas bättre, men det hör inte till saken. Vad jag vill ha sagt är att videon ska vara anpassad till själva låtens natur och det tycker jag definitivt att de har lyckats med.

Så där har ni det. Jag gillar verkligen videon och dessutom tycker jag att den växer varje gång jag ser den. Men som sagt, alla får ju ha sin åsikt och gillar man inte videon, så gör man inte. Men oavsett om det gäller bristen på handling, pengar eller vad det än kan vara man inte gillar, så finns det i alla fall en sak med videon som gör att inget fan kan ogilla den helt och hållet och det är ju självklart det faktum att Agnes är med i den.


Kommentarer
Postat av: Marco

Mitt första intryck av videon var att det var lite väl mycket vardagsrealism. Förväntade mig kanske något "glamoröst" och estestiskt snyggt. Jag inser förstås att de verkligen har letat upp just den här speciella förortsmiljön för att matcha låten och streetdancetemat. De har ju inte bara gått nästgårds och börjat filma :)

Diskussionerna kring videons tema har nog även varit inne på klubb/party, kan jag tänka mig, men då hade den kanske påmint alltför mycket om Stranded...?



Jag tycker videon är helt OK! Faktiskt riktigt bra. Sen blev det ju ändå på något sätt estetiskt snyggt!



Väldigt bra blogg, för övrigt!

2008-08-14 @ 18:51:09
URL: http://agnes.owns.it
Postat av: Tommy

Klockren förklaring eller vad man ska säga, håller med dig! Agnes nya stil är väl lite "ghettogirl" haha ;)

2008-08-14 @ 20:59:20
Postat av: Benny

Tack för kommentarerna, Tommy och Marco!

2008-08-14 @ 22:10:38
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/
Postat av: Milton

TACK SÅ MYCKET! Imorgon kommer det fungera att rösta =) Då skriver du in http://miltonvestin.se och röstar! Hehe.



Sprid ut det till alla du känner =)

2008-08-15 @ 00:20:05
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0