Mina tankar/önskemål kring den nya skivan

Jag vet att jag lovade ett nytt inlägg ganska omgående i mitt förra, men p.g.a. diverse orsaker så har jag helt enkelt inte hunnit med att skriva något. Sedan är det så pass tyst kring Agnes just nu att det inte är så lätt att komma på vettiga saker att skriva, vilket såklart är väldigt beklagligt. Nåja, oavsett vad så tänker jag nu skriva ned lite personliga tankar jag har angående Agnes nästa album, som hon håller på att arbeta med för närvarande. Tänk dock på att detta inte är fakta på något sett, utan enbart mina egna önskemål och funderingar kring det hela.

Först och främst måste jag ju skriva lite grann om den tystnaden som pågår just nu. För oss fans som har varit med från början är detta inte alls något nytt, utan snarare en vanlig företeelse. Inte en särskilt rolig sådan, men dock väldigt vanlig, som sagt. Men även om jag har varit med om det tidigare (speciellt under tiden innan Dance Love Pop hade släppts) och har på ett sätt blivit van vid det så blir man alltid lika frustrerad över det. Agnes själv har tidigare sagt att hon inte gillar att vara framme i rampljuset hela tiden, då folk kan tröttna, vilket jag håller med om till 100%. Men vad jag menar är inte att Agnes ska ändra på sig, utan snarare skivbolaget och/eller hennes management. Jag menar, ett eller ett par officiella uttalanden om vad Agnes gör just nu kan väl knappast skada, eller hur?

När det då gäller själva albumet så har jag i stort sett ingen aning om hur det kommer att låta, men visst har man sina tankar. När det gäller själva stilen så tror jag absolut att Agnes kommer att fortsätta med samma stuk som DLP innehöll, alltså grym popmusik med inslag av dance och disco. Är det vad jag helst skulle vilja ha personligen? Nja, kanske inte, men samtidigt förstår jag varför om det skulle bli så. Vad hade jag helst velat ha för album då, kanske ni undrar?

Svårt att svara på såklart, men om jag fick välja så skulle det finnas två alternativ på hur det nya albumet skulle vara och låta. Alternativ nummer ett handlar om det som jag vet ligger Agnes enormt varmt om hjärtat, nämligen soul. Ett rent soulalbum med en lyckad blandning av gammalt och nytt/klassiskt och modernt sound skulle vara grymt häftigt. Så är det bara. Om det kommer att hända? Kanske, men troligen inte när det gäller nästkommande album.

Det andra alternativet som jag hemskt gärna hade velat se bli verklighet är ett pop-rockalbum, med enbart riktiga instrument, solon och den där fantastiska livekänslan som man får under hennes konserter. Många kanske tror att det inte skulle fungera särskilt bra, men då har de personerna med all säkerhet inte sett några klipp från hennes spelning i Jönköping för en tid sedan. Jag menar, när Release Me spelades så var det bland det häftigaste jag har hört. Tänk er bara ett helt album med samma grymma känsla. Jag får gåshud så fort jag tänker på det. Men samtidigt så är det knappast ett sannorlikt scenario inför nästa skiva. Tror dock inte att jag tänker sluta hoppas.

Just nu vet ingen i stort sett någonting om Agnes nästa album (bortsett från de personerna närmast henne förstås). Vad den kommer att heta, hur soundet kommer att låta, när den kommer att släppas, i stort sett ingenting är allmänt känt för närvarande. Det är som jag skrev innan enormt frustrerande, men samtidigt oerhört spännande, då man verkligen har något att se fram emot.

Mina personliga önskemål kring Agnes nästa skiva lär knappast uppfyllas, men det spelar ingen roll. För även om jag har tankar kring hur jag allra helst skulle vilja ha det så vet jag att jag kommer att känna mig grymt nöjd och glad när jag väl sitter där och lyssnar på den nya skivan oavsett hur det låter. Jag menar, det är ju trots allt ny musik med Agnes det i slutändan handlar om och det är ju, oavsett hur man vänder och vrider på det, trots allt det allra viktigaste kring hennes nya album.

Kommentarer
Postat av: dantheagnesfan

Wow, what a lot of thoughts Benny, as you say at the end though, the most important thing is that a new album will happen.

2010-11-05 @ 18:15:38
Postat av: Benny

Dan: Yeah, I have a few ideas that´s floating around in my head, so to speak. ;) The main thing though, is the fact that the album is on it´s way.

2010-11-06 @ 05:28:42
URL: http://agnesmychampion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0